Pregled bibliografske jedinice broj: 1129274
Priznavanje i mjerenje elemenata intelektualnog kapitala i efekti na poslovnu izvrsnost listanih poduzeća u RH
Priznavanje i mjerenje elemenata intelektualnog kapitala i efekti na poslovnu izvrsnost listanih poduzeća u RH // INTELEKTUALNI KAPITAL - 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 415-444
CROSBI ID: 1129274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priznavanje i mjerenje elemenata intelektualnog kapitala i efekti na poslovnu izvrsnost listanih poduzeća u RH
(Recognition and Measurement of Intellectual Capital Elements and its Effects on Business Excellence of Croatian Listed Companies)
Autori
Aljinović Barać, Željana ; Tadić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
INTELEKTUALNI KAPITAL - 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj
Urednik/ci
Kolaković, Marko ; Mišević, Petar
Izdavač
Hrvatska gospodarska komora (HGK)
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
415-444
ISBN
978-953-7622-92-3
Ključne riječi
BEX indeks, intelektualni kapital, plaće i bonusi, trening i razvoj zaposlenika, zaštitni znak
(BEX index, intellectual capital, extra salaries and bonuses, employees’ training and development, trademark)
Sažetak
Cilj rada je prikazati praksu hrvatskih poduzeća te istražiti efekte ulaganja u intelektualni kapital na poslovnu izvrsnost poduzeća mjerenu BEX indeksom (engl. Business Excellence Index - BEX). Osnovni elementi intelektualnog kapitala koji će se analizirati kroz rad uključuju elemente ljudskog kapitala (tj. ulaganja u obuku i razvoj zaposlenika, odnosno ulaganja u njihove iznadprosječne plaće i bonuse s ciljem motiviranja i zadržavanja talentiranih zaposlenika u poduzećima). Nadalje, u radu će se istražiti postoji li značajna razlika u poslovnoj izvrsnosti hrvatskih poduzeća čije dionice kotiraju na Zagrebačkoj burzi, kada bi se troškovi plaća kapitalizirali u bilanci, umjesto evidentiranja kroz račun dobiti i gubitka. Zanimljivo će biti prikazati statistička obilježja poduzeća iz uzorka i utvrditi postojanje eventualnih razlika u poslovnoj izvrsnosti i odabranim obilježjima (npr. veličina, regije, orijentiranost k izvozu, djelatnost, vlasništvo, itd.) s obzirom na postojanje registrirane robne marke ili zaštitnog znaka proizvođača (engl. Trademark), kao jednog od elemenata strukturnog kapitala poduzeća. Bez obzira što je zaštitni znak poduzeća element strukturnog dijela intelektualnog kapitala, isti se može podrazumijevati i elementom ljudskog kapitala jer je rezultat ulaganja u razvoj znanja, vještina i sposobnosti zaposlenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split