Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 112926

Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata


Sorić, Izabela; Palekčić, Marko
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata // Suvremena psihologija, 5 (2002), 2; 253-271 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 112926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata
(Adaptation and Validation of the LIST-Inventory of Students Learning Strategies)

Autori
Sorić, Izabela ; Palekčić, Marko

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 5 (2002), 2; 253-271

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
kognitivna teorija učenja; strategije učenja; "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/Upitnik za ispitivanje strategije učenja kod studenata
(cognitive learning theory; learning strategies; "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/ Inventory of students learning strategies)

Sažetak
Sažetak Kognitivna teorija učenja u proteklih je tridesetak godina potakla brojna istraživanja u kojima je jasno prepoznata aktivna uloga koju učenik ima u procesu učenja. U sklopu ovih tendencija velik broj istraživača usmjerio se na istraživanje strategija učenja za koje su pretpostavili da imaju ključnu ulogu za uspješnost učenja. Oxford (1990) definira strategije učenja kao operacije koje učenik koristi da si olakša stjecanje, pohranu ili dosjećanje informacija, odnosno, kao specifične akcije koje učenik poduzima kako bi učenje učinio lakšim, bržim, zabavnijim, učinkovitijim, kontolabilnijim i transferabilnijim. Wild i Schiefele (1994) konstruirali su upitnik za ispitivanje strategija učenja u studiju - ˝Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium˝ (LIST). Upitnik uključuje skale za mjerenje kognitivnih strategija (subskale Organizacija gradiva za učenje, Elaboracija kroz povezivanje gradiva, Elaboracija kroz kritičko provjeravanje i Ponavljanje), metakognitivnih strategija (subskale Samonadgledanje, Regulacija i Planiranje), strategija korištenja internih resursa (subskale Koncentracija, Zalaganje i Organizacija vremena), te strategija korištenja eksternih resursa (subskale Okolina učenja, Učenje s kolegama i Korištenje literature). Upitnik se u empirijskim provjerama pokazao prilično pouzdanim mjernim instrumentom koji zahvaća širok dijapazon strategija učenja. Provedeno je istraživanje s ciljem adaptacije i validacije LIST-upitnika za hrvatsku populaciju. U ispitivanju je sudjelovalo 411 studenta Filozofskog fakulteta u Zadru, različitih studijskih grupa i različitih godišta studija. Rezultati provjere faktorske strukture LIST upitnika na našoj populaciji pokazali su strukturu prilično sličnu onoj koju su dobili Wild i Schiefele (1994) na originalnom upitniku. K tome, u našem istraživanju dobivene su još četiri nove subskale koje su formirane od čestica koje su Wild i Schiefele u svom istraživanju izbacili iz upitnika. Na ovaj način proširen je dijapazon strategija učenja koje se mogu ispitivati ovim upitnikom. Zadovoljavajuće visoke koeficijente unutarnje pouzdanosti imala je većina subskala. Sveukupno gledano, premda je ovo tek prva provjera faktorske strukture upitnika LIST na hrvatskoj populaciji, te su nužne dodatne provjere, čini se da bi upitnik LIST mogao predstavljati koristan mjerni instrument za mjerenje strategija učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)

Avatar Url Izabela Sorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela; Palekčić, Marko
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata // Suvremena psihologija, 5 (2002), 2; 253-271 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sorić, I. & Palekčić, M. (2002) Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata. Suvremena psihologija, 5 (2), 253-271.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2002}, pages = {253-271}, keywords = {kognitivna teorija u\v{c}enja, strategije u\v{c}enja, and \#34, Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium and \#34, (LIST)/Upitnik za ispitivanje strategije u\v{c}enja kod studenata}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija u\v{c}enja kod studenata}, keyword = {kognitivna teorija u\v{c}enja, strategije u\v{c}enja, and \#34, Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium and \#34, (LIST)/Upitnik za ispitivanje strategije u\v{c}enja kod studenata} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2002}, pages = {253-271}, keywords = {cognitive learning theory, learning strategies, and \#34, Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium and \#34, (LIST)/ Inventory of students learning strategies}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Adaptation and Validation of the LIST-Inventory of Students Learning Strategies}, keyword = {cognitive learning theory, learning strategies, and \#34, Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium and \#34, (LIST)/ Inventory of students learning strategies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font