Pregled bibliografske jedinice broj: 112926
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata // Suvremena psihologija, 5 (2002), 2; 253-271 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 112926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adaptacija i validacija LIST-upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata
(Adaptation and Validation of the LIST-Inventory of Students Learning Strategies)
Autori
Sorić, Izabela ; Palekčić, Marko
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 5
(2002), 2;
253-271
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kognitivna teorija učenja; strategije učenja; "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/Upitnik za ispitivanje strategije učenja kod studenata
(cognitive learning theory; learning strategies; "Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium"(LIST)/ Inventory of students learning strategies)
Sažetak
Sažetak Kognitivna teorija učenja u proteklih je tridesetak godina potakla brojna istraživanja u kojima je jasno prepoznata aktivna uloga koju učenik ima u procesu učenja. U sklopu ovih tendencija velik broj istraživača usmjerio se na istraživanje strategija učenja za koje su pretpostavili da imaju ključnu ulogu za uspješnost učenja. Oxford (1990) definira strategije učenja kao operacije koje učenik koristi da si olakša stjecanje, pohranu ili dosjećanje informacija, odnosno, kao specifične akcije koje učenik poduzima kako bi učenje učinio lakšim, bržim, zabavnijim, učinkovitijim, kontolabilnijim i transferabilnijim. Wild i Schiefele (1994) konstruirali su upitnik za ispitivanje strategija učenja u studiju - ˝Inventars zur Erfassung von Lernstrategien im Studium˝ (LIST). Upitnik uključuje skale za mjerenje kognitivnih strategija (subskale Organizacija gradiva za učenje, Elaboracija kroz povezivanje gradiva, Elaboracija kroz kritičko provjeravanje i Ponavljanje), metakognitivnih strategija (subskale Samonadgledanje, Regulacija i Planiranje), strategija korištenja internih resursa (subskale Koncentracija, Zalaganje i Organizacija vremena), te strategija korištenja eksternih resursa (subskale Okolina učenja, Učenje s kolegama i Korištenje literature). Upitnik se u empirijskim provjerama pokazao prilično pouzdanim mjernim instrumentom koji zahvaća širok dijapazon strategija učenja. Provedeno je istraživanje s ciljem adaptacije i validacije LIST-upitnika za hrvatsku populaciju. U ispitivanju je sudjelovalo 411 studenta Filozofskog fakulteta u Zadru, različitih studijskih grupa i različitih godišta studija. Rezultati provjere faktorske strukture LIST upitnika na našoj populaciji pokazali su strukturu prilično sličnu onoj koju su dobili Wild i Schiefele (1994) na originalnom upitniku. K tome, u našem istraživanju dobivene su još četiri nove subskale koje su formirane od čestica koje su Wild i Schiefele u svom istraživanju izbacili iz upitnika. Na ovaj način proširen je dijapazon strategija učenja koje se mogu ispitivati ovim upitnikom. Zadovoljavajuće visoke koeficijente unutarnje pouzdanosti imala je većina subskala. Sveukupno gledano, premda je ovo tek prva provjera faktorske strukture upitnika LIST na hrvatskoj populaciji, te su nužne dodatne provjere, čini se da bi upitnik LIST mogao predstavljati koristan mjerni instrument za mjerenje strategija učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija