Pregled bibliografske jedinice broj: 1129227
Govornička kompetencija učenika osnovne škole
Govornička kompetencija učenika osnovne škole // Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola - Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1129227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govornička kompetencija učenika osnovne škole
(Speaking competence in elementary school students)
Autori
Odža, Ivana ; Kovač, Mirjana Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola - Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
govorno izražavanje, govorna fluentnost, nastava Hrvatskoga jezika
(spoken language, speech Croatian language teaching, fluency)
Sažetak
Funkcionalna uporaba jezika u središtu je interesa suvremenih obrazovnih politika. U nastavi Hrvatskoga jezika to bi značilo pravilnu uporabu standardnoga idioma u govornome i pisanome izričaju. Istraživanje je usmjereno na ispitivanje sklonosti učenika viših razreda osnovne škole (6., 7. i 8. razred) prema oblikovanju leksički raznovrsnijega te sintaktički složenijega izričaja. Ispitanici su trebali oblikovati odgovore na istraživačeva pitanja otvorenoga tipa u realnom vremenu koja su uključivala teme iz svakodnevnoga života. Rezultati analize ukazuju da ispitanici načelno ne pokazuju sklonost prema dodatnom specificiranju obavijesnoga sadržaja izričaja te se primjećuje učestala potreba nastavnikove intervencije kako bi govornik proširio ili pojasnio odgovor. S obzirom na to da je riječ o vrlo frekventnim temama i leksemima koji se učestalo koriste u svakodnevnom govoru, razvidno je da učenici pokazuju nedostatak kreativnosti u govornom izričaju. Rješenja usmjerena prema poboljšanju takve situacije moguće je tražiti primarno u osvještavanju potrebe za sustavnim uvježbavanjem govornoga izričaja, u stručnom osposobljavanju učitelja o komponentama fluentnoga govora te, slijedom navedenoga, u aktivnome provođenju govornih vježbi u sklopu redovite nastave Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija