Pregled bibliografske jedinice broj: 1129002
Stavovi roditelja osnovnoškolskih učenika Grada Zagreba o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19
Stavovi roditelja osnovnoškolskih učenika Grada Zagreba o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19 // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 39-62 doi:10.21464/mo.28.1.5 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1129002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi roditelja osnovnoškolskih učenika Grada Zagreba o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19
(Attitudes of parents of primary school students of the City of Zagreb on the use of information and communication technology in distance learning during the COVID-19 pandemic)
Autori
Ivanković, Iva ; Igić, Ivan
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 1;
39-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
IKT ; e-učenje ; nastava na daljinu ; digitalna nastava ; nastava za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 ; digitalne kompetencije
(ICT ; e-learning ; distance learning ; digital teaching ; teaching during the COVID-19 pandemic ; digital competences)
Sažetak
Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) uključena je u sve društvene slojeve, a njezina se uloga u odgoju i obrazovanju intenzivirala. Spremnost učitelja kao odgojno-obrazovnih profesionalaca ključan je element za uporabu i implementaciju IKT-a u odgojno-obrazovni proces. Iznenadnom pandemijom bolesti COVID-19 učitelji su stavljeni pred zadatak osmišljavanja i provedbe nastave na daljinu. S ciljem utvrđivanja stavova roditelja o uporabi IKT a u takvom obliku nastave tijekom proljeća 2020. godine, provedeno je istraživanje na uzorku od 465 sudionika na području Zagreba. Utvrđeno je da najveći broj sudionika postiže prosječne rezultate koji su iznad srednje vrijednosti, što znači da je njihov stav o uporabi IKT a u provedenoj nastavi na daljinu generalno pozitivan. Pronađene su statistički značajne razlike u pojedinim varijablama stavova o uporabi IKT a u nastavi na daljinu s obzirom na spol, dob i stupanj naobrazbe sudionika, te s obzirom na razred koji djeca sudionika istraživanja polaze. Kvalitativnom analizom pitanja otvorenoga tipa ustanovljena je potreba standardizacije nastave na daljinu u smislu uporabe istih ili sličnih digitalnih alata kako bi se osigurale jednake šanse za sve učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus