Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1128958

Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja


Matijević, Katarina; Gotal, Petra; Tot, Daria
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja // Zbornik radova simpozija Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 52-53 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1128958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja
(Competence of Preschool Education Teachers in the Promotion of Language and Speech of Children)

Autori
Matijević, Katarina ; Gotal, Petra ; Tot, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik radova simpozija Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / - , 2019, 52-53

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odgojitelji ; razvoj govora ; razvoj jezika ; uočavanje odstupanja u razvoju jezika i govora ; znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora
(detecting speech and language difficulties ; early education teacher ; knowledge of language and speech development ; language development ; speech development)

Sažetak
Sposobnost jezične komunikacije jedna je od djetetovih ključnih kompetencija i od velikog je značenja za njegov kognitivni, socijalno-kognitivni, emocionalni i obrazovni razvoj te cjeloživotno učenje (Weinert, Doil i Frevert, 2008). U razvoju jezičnih vještina djece osobito se ističe uloga odgojitelja (Strohmer i Mischo, 2016 ; ECCE Study Group, 1997). Iznimno je važno da odgojitelji imaju znanja, vještine i sposobnosti koje će im omogućiti da u radu s djecom rane i predškolske dobi budu kompetentni u prepoznavanju urednog razvoja govora i jezika, kao i u prepoznavanju onoga što ne slijedi razvojnu liniju u skladu s kronološkom dobi djeteta. Naputci Europske komisije (2011, 2012) naglašavaju obvezu osiguravanja visoke kvalitete obrazovanja i skrbi u ranom djetinjstvu kako bi se omogućilo osnaživanje sve djece u ostvarenju razvojnih potencijala. Već bi samim detektiranjem odstupanja od urednog razvoja djeci bilo omogućeno pravovremeno upućivanje na adrese stručnjaka te rana intervencija i rehabilitacija prije polaska u školu. Stoga je cilj ovog rada ispitati kod odgojitelja znanja o dječjemu jezičnom razvoju i poticanju jezičnih vještina. U istraživanju je sudjelovalo 157 odgojitelja s područja Republike Hrvatske. Korišten je mjerni instrument Fragebogen zum Wissen über Sprache (Strohmer i Mischo, 2015) – Upitnik za procjenu znanja o razvoju jezika i govora. Rezultati ukazuju na to da je razina znanja ispitanika na korištenoj mjernoj ljestvici oko 60 %. Sveukupno, rezultati upućuju na nezadovoljavajuću razinu stručnosti ispitanika u naobrazbi o jezičnom razvoju i njegovu poticanju, što je znanstveno i politički poželjno prema ECCE Study Group (1997). Naime, na devet varijabli ispitanici nisu prešli prag od 50 % točnih odgovora usprkos relativno velikom broju ispitanika s visokom stručnom spremom i s dodatnom edukacijom iz područja razvoja jezika i govora. U svrhu dublje analize kvantitativnog dijela istraživanja, provedeni su polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu pravovremenoga inicijalnoga, kao i kontinuiranoga profesionalnog usavršavanja odgojitelja za stjecanje specifičnih kompetencija. Također je moguće razmotriti potrebu za uvođenjem dodatnih sadržaja (kolegija) ove tematike na studijima za obrazovanje odgojitelja u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Gotal (autor)

Avatar Url Daria Tot (autor)

Avatar Url Katarina Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Katarina; Gotal, Petra; Tot, Daria
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja // Zbornik radova simpozija Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 52-53 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Matijević, K., Gotal, P. & Tot, D. (2019) Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja. U: Zbornik radova simpozija Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Katarina and Gotal, Petra and Tot, Daria}, year = {2019}, pages = {52-53}, keywords = {odgojitelji, razvoj govora, razvoj jezika, uo\v{c}avanje odstupanja u razvoju jezika i govora, znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Kompetencije odgojitelja u poticanju dje\v{c}jega jezi\v{c}nog razvoja}, keyword = {odgojitelji, razvoj govora, razvoj jezika, uo\v{c}avanje odstupanja u razvoju jezika i govora, znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Katarina and Gotal, Petra and Tot, Daria}, year = {2019}, pages = {52-53}, keywords = {detecting speech and language difficulties, early education teacher, knowledge of language and speech development, language development, speech development}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Competence of Preschool Education Teachers in the Promotion of Language and Speech of Children}, keyword = {detecting speech and language difficulties, early education teacher, knowledge of language and speech development, language development, speech development}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font