Pregled bibliografske jedinice broj: 1128905
Dječji folklor u Ličko-senjskoj županiji
Dječji folklor u Ličko-senjskoj županiji // Učitelj - između tradicije i suvremenosti/ The Teacher: Between Tradition and Modernity / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Gospić: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 415-433 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1128905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji folklor u Ličko-senjskoj županiji
(Folklore in elementary schools of Lika-Senj County)
Autori
Ines Cvitković Kalanjoš
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj - između tradicije i suvremenosti/ The Teacher: Between Tradition and Modernity
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Gospić : Sveučilište u Zadru, 2021, 415-433
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
folklor, kulturno-umjetnička društva, Lika, izvannastavna aktivnost, osnovna škola
(folklore, folk ensembles, Lika, extracurricular activity, primary school)
Sažetak
Glazba kao jedan o temeljnih izraza ljudske kulture i globalno sredstvo komunikacije pomaže mladima razviti kritičko mišljenje i interkulturne kompetencije, a da bi to ostvarili, potrebno je sagledati i razumjeti glazbu različitih kulturnih skupina. Posebno je važno mlade generacije upoznati s folklornom glazbom različitih sredina. Lički kraj poznat je po svojoj folklornoj tradiciji te ona kao vrijedna kulturna baština može biti sadržaj izvannastavnih i izvanškolskih slobodnih aktivnosti. Rad donosi pregled glazbenih instrumenata i običaja, te otvara pitanje folklora u školama, odnosno izvannastavnih aktivnosti kao i vrijedne aktivnosti kulturno- umjetničkih društava u Lici s naglaskom na djelatnost s djecom i učenicima. Cilj ovog rada bio je istražiti koliko osnovnih škola na području Ličko-senjske županije njeguje folklor kroz svoje izvannastavne glazbene aktivnosti te koliki je broj KUD-ova koji imaju svoje dječje folklorne skupine. U ovo istraživanje uključene su sve osnovne škole i KUD-ovi Ličko-senjske županije. Prema rezultatima, slaba je zastupljenost folklornih skupina u osnovnim školama u odnosu na njihov broj, ali i u KUD- ovima koji imaju svoje dječje folklorne skupine. Upućuje se na to da je potrebno kontinuirano oživljavanje i prenošenje starih folklornih običaja, te senzibiliziranje učenika kako bi se očuvala tradicija i kulturne vrijednosti sredine. Veliku ulogu i mogućnost, pa i zadaću u tome trebala bi imati škola kroz djelovanje folklornih izvannastavnih slobodnih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost