Pregled bibliografske jedinice broj: 1128675
Partnerstvo udruga i redovitih osnovnih škola - ključ unapređenja u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima: Projekt "Mali mirotvorci"
Partnerstvo udruga i redovitih osnovnih škola - ključ unapređenja u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima: Projekt "Mali mirotvorci" // Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata (ur.).
Varaždin: Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021. str. 90-91 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1128675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo udruga i redovitih osnovnih škola -
ključ unapređenja u području prevencije nasilja
nad i među djecom i mladima: Projekt "Mali
mirotvorci"
(NGO and mainstream elementary school partnership
- key of development of prevention of violence
between and upon children and youth: Project
"Young peacekeepers")
Autori
Fajdetić, Andrea ; Ivkić, Katarina ; Bukač, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom
/ Zupanc, Antun ; Kos, Renata - Varaždin : Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021, 90-91
ISBN
978-953-58871-3-3
Skup
Znanstveno-stručna konferencija "Odgojno-obrazovna, zdravstvena i socijalna infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom"
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prevencija, nasilje nad i među djecom i mladima
(prevention, violence between and upon children and youth)
Sažetak
Andrea Fajdetić1 , Katarina Ivkić1, Mirela Bukač2 1Udruga KUMULUS za razvoj kompetencija, učenja, medijaciju, edukaciju, stručno usavršavanje i savjetovanje, Zagreb, Republika Hrvatska 2 OŠ Dr. Ivan Merz, Zagreb, Republika Hrvatska Posljednjih desetljeća sve je ozbiljniji problem nasilja nad i među djecom i mladima (Ajduković M. (208.), Ajduković M., Marohnić S. (2010.)). Istraživanja pokazuju da su zlostavljanje djece/mladih prisutna realnost, a Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba davne 2003. godine u istraživanju navodi podatak da su oko 6 % počinitelji, a 14% žrtve i počinitelji istovremeno. U vrijeme pandemije te čestih mjera samoizolacija u kojima su djeca izolirana i upućena na frekventnu uporabu tehnologija i društvenih mreža u obiteljskom okruženju bez adekvatne roditeljske supervizije, vršnjačko nasilje je sve prisutnije i u virtualnom okruženju. U posebnom su riziku djeca koja pripadaju ranjivim skupinama (djeca s teškoćama u razvoju, inojezična djeca, azilanti i dr). Postojanje problema nasilja nad djecom i među djecom postalo je globalno pitanje javnog zdravstva, a Ujedinjeni narodi ustanovili su Svjetski Dan dječjih prava s ciljem promoviranja zajedništva i podizanja svijesti. Činjenica je da škole imaju pravo na samoodređenje u izradi preventivnih programa, te se fokusiraju na prioritetna područja, izvješća nisu standardizirana te je teško usporediva. Pozitivni propisi ukazuju da društvo strateškim dokumentima skrbi o pravima djece (Protokol o postupanju u slučaju nasilja u obitelji, Protokol o postupanju u slučaju seksualnog nasilja, Protokol o poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja, Protokol o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima i dr.) Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom Primošten, 6. - 8. travnja 2021. 91 Projekt Mali mirotvorci, provodi se u školama- partnerima OŠ dr. Ivan Merz i OŠ S. S. Kranjčević iz Zagreba te je financiran putem poziva za prijavu projekata udruga u području prevencije nasilja nad i među mladima u 2019. godine (Ministarstva za demografiju, obitelj mlade i socijalnu politiku, danas Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji, obitelji i socijalne politike). U projekt su uključeni svi učenici 1., 2., 3. razreda, učitelji u školama, stručni suradnici te zainteresirani roditelji. Dobro osmišljenim projektnim aktivnostima i suradnji udruga i redovitih osnovnih škola osnažuju se učenici-vršnjaci (potiče se razvoj socijalnih i životnih vještina, unapređuje komunikacija među učenicima), usmjerava na pravovremeno prepoznavanje i reagiranje u pojavnim oblicima nasilja (uz podršku učitelja i stručnih suradnika), senzibiliziraju se roditelji i učitelji na potrebu podrške nenasilnih načina rješavanja sukob ; a uključivanjem drugih dionika i lokalne zajednice – pridonosi se poštivanje prava djece na sigurnost i posebnu zaštitu. Kroz aktivnosti, dodatno se osnažuju odabrana grupa vršnjaka pomagača (3. razredi) uključivanjem u radionice u malim grupama. U lokalnoj zajednici omogućena je savjetodavna i psihosocijalna stručna podrška te pedagoške radionice „Veliki mirotvorci“. Kako bi se dodatno osnažili učitelji za rad u otežanim uvjetima te preveniralo sagorijevanje na radu – organizirana je integrativna supervizija. U epidemijskim/pandemijskim okolnostima bolesti COVID-19, te nakon izloženosti traumatskim i (re)traumatskim događajima izazvanih potresima, od iznimne je važnosti zadržati kontinuitet suradnje različitih dionika s ciljem prevencija nasilja nad i među djecom. Kroz projekt „Mali mirotvorci“ unatoč iznimnim epidemijskim okolnostima i okolnosti traumatskih događaja, u kojemu je u potresu stradala škola partner, uvažavajući epidemijske pandemijske okolnosti i naputke Stožera, unaprjeđuju se oblici suradnje kroz virtualne oblike radioničkog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti