Pregled bibliografske jedinice broj: 1128654
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije"
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije" // Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata (ur.).
Varaždin: Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021. str. 88-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1128654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim
osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja
pristupa kulturnim sadržajima osobama sa
senzoričkim oštećenjima: Projekt
"Senzibilizacijom do integracije"
(Sensibilization of students without special needs
in mainstream elementary schools by ensuring
accessibility to culture for persons with sensory
impairment: Project "Awareness-raising to
integration")
Autori
Fajdetić, Andrea ; Ivče Farnell Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom
/ Zupanc, Antun ; Kos, Renata - Varaždin : Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021, 88-89
ISBN
978-953-58871-3-3
Skup
Znanstveno-stručna konferencija "Odgojno-obrazovna, zdravstvena i socijalna infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom"
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
senzibilizacija, pristupačnost, kulturni sadržaji, integracija
(senzibilisation, accessibility, culture, awareness-rising)
Sažetak
Inkluzija djece sa senzorničkim oštećenjima uključuje različite aktivnosti koje približavaju specifičnosti funkcioniranja i potrebe prilagodbe zajednice u kojoj djeca žive. Posljednjih desetljeća, iako postoje različite strategije, nedovoljno se pridonijelo razvoju pristupačnosti kulturnih sadržaja slijepoj i gluhoj djeci/mladima. Pristupačnost kulturnih djela nije sustavno osigurana - domaći audiovizualni sadržaj nije titlan (za osobe s oštećenjem sluha) u kinima, a strani filmovi nemaju audiodeskripciju (za osobe s oštećenjem vida) niti u kinima niti na televiziji. Projekt „Senzibilizacijom do integracije“ financiran je od Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje, u sklopu poziva „Osnaživanje doprinosa civilnog društva za održivi razvoj za unapređenje ekonomske i socijalne kohezije“ te se provodio 2019. i 2020. godine u četiri osnovne škole (OŠ Petra Zrinskog, Zagreb, OŠ Sveti Petar Orehovec, Sveti Petar Orehovec, OŠ Dobriše Cesarića Osijek i OŠ Pećine Rijeka). Glavne projekte aktivnosti bile su usmjerene na edukaciju učitelja, iskustvene radionice učenika te aktivnosti u zajednici. Projekt je počeo provedbom istraživanja o stavovima učitelja, učenika i njihovih roditelja o prema osobama sa senzoričkim oštećenjima. Polazna pretpostavka provedenog istraživanja bila je da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima. Ispitanici u ovom projektnom istraživanju su bili učitelji (N=58), roditelji (N=175) i učenici (N=169) petih i šestih razreda iz (gore navedenih škola). Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2019. Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom Primošten, 6. - 8. travnja 2021. 89 godine u skladu s Etičkim kodeksu istraživanja s djecom (Dulčić, A. 2003.). Rezultati analize prikupljenih podataka potvrđuju polaznu hipotezu da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima i imaju predrasude prema ovoj populaciji. Rezultati su pokazali da većina ispitanika smatra da slijepe osobe bolje čuju od čujućih osoba i da imaju bolji osjet dodira od osoba koja vide. Većina ispitanika mišljenja je da slijepe osobe ne mogu živjeti samostalno. Ispitanici su podijeljeni u stavu mogu li gluhe osobe pratiti hrvatske filmove. Većina ispitanika vjeruje da gluhi ne idu li na koncerte i ne mogu procijeniti čuju li gluhe osobe zvukove. Rezultati inicijalnog istraživanja pokazali su da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima te da još uvijek postoje predrasude ili vjerovanja u mitove u odnosu na osobe sa senzoričkim oštećenjima. Aktivnosti projekta „Senzibilizacijom do integracije“ bile su usmjerene senzibilizaciji učitelja, učenika i šire zajednice na potrebe osjetljivih skupina i djece s teškoćama u razvoju. Realizirane aktivnosti u zajednici potaknule su empatiju i osnažile su učenike bez teškoća za primijenjeni inkluzivni aktivizam s ciljem suzbijanja diskriminacije i promicanju inkluzivnog društva te su time kreirale uvjete za poboljšanje uključivanje djece s teškoćama u razvoju u zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti