Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1128654

Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije"


Fajdetić, Andrea; Ivče Farnell Katarina
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije" // Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata (ur.).
Varaždin: Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021. str. 88-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1128654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije"
(Sensibilization of students without special needs in mainstream elementary schools by ensuring accessibility to culture for persons with sensory impairment: Project "Awareness-raising to integration")

Autori
Fajdetić, Andrea ; Ivče Farnell Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata - Varaždin : Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021, 88-89

ISBN
978-953-58871-3-3

Skup
Znanstveno-stručna konferencija "Odgojno-obrazovna, zdravstvena i socijalna infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom"

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06.04.2021. - 08.04.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
senzibilizacija, pristupačnost, kulturni sadržaji, integracija
(senzibilisation, accessibility, culture, awareness-rising)

Sažetak
Inkluzija djece sa senzorničkim oštećenjima uključuje različite aktivnosti koje približavaju specifičnosti funkcioniranja i potrebe prilagodbe zajednice u kojoj djeca žive. Posljednjih desetljeća, iako postoje različite strategije, nedovoljno se pridonijelo razvoju pristupačnosti kulturnih sadržaja slijepoj i gluhoj djeci/mladima. Pristupačnost kulturnih djela nije sustavno osigurana - domaći audiovizualni sadržaj nije titlan (za osobe s oštećenjem sluha) u kinima, a strani filmovi nemaju audiodeskripciju (za osobe s oštećenjem vida) niti u kinima niti na televiziji. Projekt „Senzibilizacijom do integracije“ financiran je od Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje, u sklopu poziva „Osnaživanje doprinosa civilnog društva za održivi razvoj za unapređenje ekonomske i socijalne kohezije“ te se provodio 2019. i 2020. godine u četiri osnovne škole (OŠ Petra Zrinskog, Zagreb, OŠ Sveti Petar Orehovec, Sveti Petar Orehovec, OŠ Dobriše Cesarića Osijek i OŠ Pećine Rijeka). Glavne projekte aktivnosti bile su usmjerene na edukaciju učitelja, iskustvene radionice učenika te aktivnosti u zajednici. Projekt je počeo provedbom istraživanja o stavovima učitelja, učenika i njihovih roditelja o prema osobama sa senzoričkim oštećenjima. Polazna pretpostavka provedenog istraživanja bila je da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima. Ispitanici u ovom projektnom istraživanju su bili učitelji (N=58), roditelji (N=175) i učenici (N=169) petih i šestih razreda iz (gore navedenih škola). Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2019. Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom Primošten, 6. - 8. travnja 2021. 89 godine u skladu s Etičkim kodeksu istraživanja s djecom (Dulčić, A. 2003.). Rezultati analize prikupljenih podataka potvrđuju polaznu hipotezu da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima i imaju predrasude prema ovoj populaciji. Rezultati su pokazali da većina ispitanika smatra da slijepe osobe bolje čuju od čujućih osoba i da imaju bolji osjet dodira od osoba koja vide. Većina ispitanika mišljenja je da slijepe osobe ne mogu živjeti samostalno. Ispitanici su podijeljeni u stavu mogu li gluhe osobe pratiti hrvatske filmove. Većina ispitanika vjeruje da gluhi ne idu li na koncerte i ne mogu procijeniti čuju li gluhe osobe zvukove. Rezultati inicijalnog istraživanja pokazali su da učitelji, učenici i njihovi roditelji nisu dovoljno informirani o specifičnostima funkcioniranja osoba sa senzoričkim oštećenjima te da još uvijek postoje predrasude ili vjerovanja u mitove u odnosu na osobe sa senzoričkim oštećenjima. Aktivnosti projekta „Senzibilizacijom do integracije“ bile su usmjerene senzibilizaciji učitelja, učenika i šire zajednice na potrebe osjetljivih skupina i djece s teškoćama u razvoju. Realizirane aktivnosti u zajednici potaknule su empatiju i osnažile su učenike bez teškoća za primijenjeni inkluzivni aktivizam s ciljem suzbijanja diskriminacije i promicanju inkluzivnog društva te su time kreirale uvjete za poboljšanje uključivanje djece s teškoćama u razvoju u zajednicu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Andrea Fajdetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea; Ivče Farnell Katarina
Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije" // Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata (ur.).
Varaždin: Mrežno izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije, 2021. str. 88-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Fajdetić, A. & Ivče Farnell Katarina (2021) Senzibiliziranje učenika bez teškoća u redovitim osnovnim školama pomoću intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadržajima osobama sa senzoričkim oštećenjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije". U: Zupanc, A. & Kos, R. (ur.)Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu i teškoćama i osobe s invaliditetom.
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2021}, pages = {88-89}, keywords = {senzibilizacija, pristupa\v{c}nost, kulturni sadr\v{z}aji, integracija}, isbn = {978-953-58871-3-3}, title = {Senzibiliziranje u\v{c}enika bez te\v{s}ko\'{c}a u redovitim osnovnim \v{s}kolama pomo\'{c}u intervencija osiguranja pristupa kulturnim sadr\v{z}ajima osobama sa senzori\v{c}kim o\v{s}te\'{c}enjima: Projekt "Senzibilizacijom do integracije"}, keyword = {senzibilizacija, pristupa\v{c}nost, kulturni sadr\v{z}aji, integracija}, publisher = {Mre\v{z}no izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2021}, pages = {88-89}, keywords = {senzibilisation, accessibility, culture, awareness-rising}, isbn = {978-953-58871-3-3}, title = {Sensibilization of students without special needs in mainstream elementary schools by ensuring accessibility to culture for persons with sensory impairment: Project "Awareness-raising to integration"}, keyword = {senzibilisation, accessibility, culture, awareness-rising}, publisher = {Mre\v{z}no izdanje https://savez-defektologa.hr/category/publikacije}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font