Pregled bibliografske jedinice broj: 1128594
Razlika u pretjeranom samopouzdanju pri konvergentnom i divergentnom mišljenju
Razlika u pretjeranom samopouzdanju pri konvergentnom i divergentnom mišljenju, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1128594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlika u pretjeranom samopouzdanju pri
konvergentnom i divergentnom mišljenju
(The difference of overconfidence in convergent and
divergent thinking)
Autori
Hršak, Amalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
2020
Stranica
46
Mentor
Glavaš, Dragan ; Šetić Beg Mia
Ključne riječi
pretjerano samopouzdanje ; konvergentno mišljenje ; divergentno mišljenje ; svijest o sebi
(overconfidence ; convergent thinking ; divergent thinking ; self-consciousness)
Sažetak
Dva konceptualno različita pojma pretjeranog samopouzdanja, precjenjivanje (engl. overestimation) kao vjerovanje osobe kako je bolja u određenoj sposobnosti ili vještini nego što jest i precjenjivanje položaja (engl. overplacement), kao vjerovanje osobe da je bolja od drugih, istraživane su u ovom radu pri dvije vrste mišljenja, konvergentnom i divergentnom. Cilj istraživanja bio je ispitati postojanje precjenjivanja i precjenjivanja položaja pri konvergentnom mišljenju mjerenim testom općeg znanja te divergentnom mišljenju mjerenim testom alternativne upotrebe predmeta, s fokusom na originalnost. Precjenjivanje znanja mjereno je sigurnošću u točnost odgovora na testu općeg znanja, a precjenjivanje originalnosti procjenom originalnosti odgovora na testu alternativne upotrebe predmeta. Precjenjivanje znanja te originalnosti u odnosu na druge mjereno je procjenom uratka sudionika u odnosu na druge ostale sudionike istraživanja. Sljedeći korak bio je utvrditi postoji li razlika u procjenama vlastitog znanja i originalnosti te procjenama znanja i originalnosti u odnosu na druge sudionike te ulogu privatne i javne svijesti o sebi u vršenju tih procjena. Podaci su prikupljeni metodom papir-olovka na 119 studenata Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta. Rezultati istraživanja potvrdili su postojanje precjenjivanja te precjenjivanja položaja u slučaju vlastitog znanja i originalnosti. Uz precjenjivanje, pronađen je i značajan efekt podcjenjivanja. Uz to, utvrđeno je kako postoji značajna razlika u procjenama znanja i originalnosti te procjenama položaja rezultata. Konačno, privatna svijest o sebi nije se pokazala značajnom pri procjenama znanja i originalnosti, a javna svijest pri procjenama položaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb