Pregled bibliografske jedinice broj: 1128561
Karakteristike problema parkiranja u gradovima – studija slučaja grada Šibenika s prijedlozima za rješenje problema
Karakteristike problema parkiranja u gradovima – studija slučaja grada Šibenika s prijedlozima za rješenje problema // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 9 (2021), 1; 401-419 doi:10.31784/zvr.9. (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1128561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike problema parkiranja u gradovima – studija slučaja grada Šibenika s
prijedlozima za rješenje problema
(Characteristics of parking problems in urban cities - case study of the city of Šibenik with
proposals for solving the problem)
Autori
Šego, Darijo ; Pražen, Ante ; Olivari, Luka
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 9
(2021), 1;
401-419
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Gradska četvrt, problemi parkiranja, prijedlozi rješenja, regulacija prometa
(City district, parking problems, proposed solutions, traffic regulation)
Sažetak
Porast stupnja motorizacije stanovništva kako Republike Hrvatske tako i grada Šibenika doveo je do problema stacionarnog prometa i potrebnog broja parkirališnih mjesta za automobile. Zbog nedostatka slobodnih parkirališnih mjesta u središtu grada ili blizini središta, mnogi vozači parkiraju svoje automobile u okolne stambene gradske četvrti čime uzrokuju negodovanje domicilnog stanovništva i dodatno opterećenje na ulice. Gradske četvrti često karakterizira ilegalno parkiranje u obliku zauzimanja dijela prolaznih ulica, zauzimanje i pretvaranje otvorenih javnih površina u parkirališna mjesta. Gradska četvrt Baldekin III grada Šibenika predstavlja jednu od najmnogoljudnijih gradskih četvrti u Šibeniku gdje osim velikog broja automobila domicilnog stanovništva, nedomicilno stanovništvo parkira svoje automobile i odlaze prema središtu grada zbog obavljanja privatnih i poslovnih aktivnosti. Prevladavajući način parkiranja je izvan-ulični način parkiranja na parkiralištima uz stambene zgrade, i ulični način parkiranja gdje vlasnici svoja vozila ostavljaju uz rub gradskih ulica čime su izvorno projektirane dvosmjerne ulice pretvorene u jednosmjerne. Cilj ovog rada je da je prijedlog rješenja za ublažavanje i rješavanje problema parkiranja u gradskoj četvrti Baldekin III. Problem se može riješiti uvođenjem naplate parkiranja na uličnim površinama, pretvaranja nekih ulica u jednosmjerne, izgradnjom garažno-parkirnih objekata, upotrebom pametnih parkirnih rješenja, tj. općenito povećanjem parkirališnog kapaciteta. Navedene mjere i kružna, protočnija regulacija prometa rasteretila bi ulice i zadovoljile potrebe domicilnog stanovništva gradske četvrti za slobodnim parkirališnim mjestima. Svrha rada je prikazati problematiku parkiranja u gradskoj četvrti koja je osim parkiranja automobila domicilnog opterećena i parkiranim automobilima nedomicilnog stanovništva, te rješenja kojima bi se ovim problemi mogli dosta ublažiti i riješiti na zadovoljstvo prvenstveno domicilnog stanovništva četvrti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi student.veleri.hr hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS (Reference Index for the Humanities and Social Sciences)
- THE NORDIC LIST (Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers)