Pregled bibliografske jedinice broj: 1128506
MJESTA UČENJA - SMJERNICE ZA IZGRADNJU ŠKOLA I NJIHOV UTJECAJ NA PEDAGOŠKI RAD DVIJU OBRAZOVNIH USTANOVA U GOSPIĆU
MJESTA UČENJA - SMJERNICE ZA IZGRADNJU ŠKOLA I NJIHOV UTJECAJ NA PEDAGOŠKI RAD DVIJU OBRAZOVNIH USTANOVA U GOSPIĆU // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The Teacher: Between Tradition and Modernity / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 118-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1128506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MJESTA UČENJA - SMJERNICE ZA IZGRADNJU ŠKOLA I
NJIHOV UTJECAJ NA PEDAGOŠKI RAD DVIJU
OBRAZOVNIH USTANOVA U GOSPIĆU
(Places of learning - guidelines for the
construction of schools and their impact on
pedagogical work of two educational
institutions in Gospić)
Autori
Došen, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The Teacher: Between Tradition and Modernity
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 118-135
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
arhitektura, Gospić, komparativna analiza, propisi za izgradnju, školske zgrade
(architecture, building regulations, comparative analysis, Gospić, school buildings)
Sažetak
U radu se po prvi put interpretiraju dvije obrazovne građevine na području Gospića u kontekstu različitih propisanih smjernica za izgradnju suvremenih škola iz 19. i 20. stoljeća poput Zakona od 14. listopada 1874. ob ustroju pučkih školah i preparandijah za pučko učiteljstvo u kraljevinah Hrvatskoj i Slavoniji, Privremenog naputka za gradjenje i dogradjivanje školskih sgradah (1876.) i Zakona o osnovnoj školi (1964. i 1974.) i njegovih dorada. Reforme hrvatskog osnovnoškolstva u posljednjih 150 godina jasno se zrcale na školskim zgradama koje su ne samo odraz političkih i društvenih promjena, nego i promjena u arhitekturi ovog specifičnog tipa građevina. Novopodignute odgojno-prosvjetne zgrade 19. stoljeća građene su prema novim naputcima za podizanje školskih zgrada koje zahtijevaju pažljivu organizaciju unutrašnjeg prostora i podižu razinu svijesti o potrebama učenika. Tijekom 20. stoljeća pojačana urbanizacija odražava se i na školske uvjete zbog mnogobrojnih seoskih obitelji koje dolaze s djecom školske dobi i naseljavaju gradove. U Gospiću se nakon Drugog svjetskog rata organizira nova osnovna osmogodišnja škola. Zbog novoosnovanih službi u školi i veće satnice povećava se broj prostorija i uvodi nova oprema. Metodama komparacije i analize dviju obrazovnih građevina u Gospiću (nekadašnje zgrade pučkih škola i današnje OŠ „Dr. Jure Turića“) istaknule su se i konkretizirale navedene promjene. Prikazan je razvoj školske arhitekture dviju vremenski, ali i arhitektonski različitih školskih zgrada u Gospiću u odnosu na propisane zakone. Građevine su interpretirane u skladu s ostalom graditeljskom baštinom odgojno-obrazovnih ustanova koje su podizane prema istim naputcima za gradnju. Do sada su u stručnoj literaturi zasebno obrađivani pedagoški rad na području Hrvatske, kao i arhitektura školskih zgrada, dok je u ovom radu namjera prikazati utjecaj prostora kao mjesta učenja na kvalitetu pedagoškog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti