Pregled bibliografske jedinice broj: 1128454
Prvi udžbenik metodike hrvatskog jezika
Prvi udžbenik metodike hrvatskog jezika // Učitelj-između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjiš, Ines (ur.).
Gospić: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 170-183 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1128454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prvi udžbenik metodike hrvatskog jezika
(THE FIRST TEXTBOOK ON THE METHODOLOGY OF THE
CROATIAN LANGUAGE)
Autori
Grahovac-Pražić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj-između tradicije i suvremenosti
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjiš, Ines - Gospić : Sveučilište u Zadru, 2021, 170-183
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski jezik, Ljubunčić, metodika, nastava, udžbenik
(Croatian language, Ljubunčić, methodology, teaching, textbook)
Sažetak
U radu se govori o prvom udžbeniku metodike nastave predmeta koji danas imenujemo Hrvatski jezik. Riječ je o knjizi Saliha Ljubunčića Materinski jezik u našim osnovnim školama iz 1933. godine tiskane u nadbiskupijskoj tiskari u Zagrebu. U znanstvenoj metodičkoj literaturi promatra se kao prvi udžbenik metodike materinskog jezika u Hrvatskoj. U Ljubunčićevu udžbeniku riječ je o metodici radne obuke u nižim i višim osnovnim građanskim i nižim srednjim školama. Vrijeme pojave udžbenika je razdoblje iskustvene metodike, razdoblje u kojem se uvode predmetni učitelji i koje najavljuje znanstvenu metodiku. Salih Ljubunčić predstavnik je pokreta radne škole koja želi mijenjati dotadašnju školsku praksu. Udžbenik se smješta u kontekst razvoja predmetnih metodika početkom 20. stoljeća. U analizi se polazi od strukture udžbenika te kontrastivne analize uporabe metodičke terminologije. Udžbenik je analiziran s obzirom na nastavna područja predmeta Hrvatski jezika: nastavu književnosti, nastavu jezika, nastavu jezičnog izražavanja i nastavu medijske kulture. Također je analiza obuhvatila zastupljenost u udžbeniku osnovnih jezičnih djelatnosti: govorenja, čitanja, pisanja i slušanja. Analiza je pokazala da je to prvi udžbenik u kojem se sustavno izlaže problematika cijelog predmeta i u kojem nalazimo zasade zagrebačke metodičke škole. Udžbenik je pokazao ulazak metodike predmeta Hrvatski jezik u višu raznu u pravcu znanstvene metodike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija