Pregled bibliografske jedinice broj: 1128336
Uloga predškolskog odgoja u školovanju i integraciji romske djece
Uloga predškolskog odgoja u školovanju i integraciji romske djece, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1128336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga predškolskog odgoja u školovanju i
integraciji romske djece
(THE ROLE OF PRESCHOOL IN THE EDUCATION AND
INTEGRATION OF
ROMA CHILDREN)
Autori
Tonković, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
13.06
Godina
2017
Stranica
325
Mentor
Neven Hrvatić
Ključne riječi
rani i predškolski odgoj i obrazovanje, kraći predškolski programi, romska djeca, obrazovanje Roma, kultura Roma, interkulturalni pristup, interkulturalna pedagogija
(early and preschool education, short preschool programs, Roma children, Roma education, Roma culture, intercultural approach, intercultural pedagogy)
Sažetak
Područje ranoga, predškolskoga i školskoga odgoja i obrazovanja romske djece zauzima važno mjesto u integraciji Roma u Hrvatskoj. Empirijsko istraživanje provedeno je u osnovnim školama na uzorku djece/učenika Roma u Međimurskoj županiji (N = 198). Uzorak je obuhvatio svu (dostupnu) romsku djecu koja će biti upisana u prvi razred i učenike prvoga razreda. Provedeno je istraživanje pomoću upitnika za procjenu zrelosti za školu, skale procjene društveno-emocionalnoga razvoja djeteta i polustrukturiranoga intervjua s roditeljima. Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu predškolskoga odgoja u školovanju i integraciji romske djece. Istraživanje je pokazalo značajnu ulogu predškolskoga odgoja u školovanju i integraciji romske djece. Postoji razlika u spremnosti za školu romske djece koja su bila i koja nisu bila uključena u neki od predškolskih programa. Romska djeca koja su duže bila uključena u neki od predškolskih programa pokazala su bolje rezultate (u bodovima) na upitniku spremnosti za školu. Postoji razlika u spremnosti za školu romske djece s obzirom na pojedina obilježja ispitanika, tj. stupanj naobrazbe roditelja, broj članova u kućanstvu i mjesto stanovanja – naselje. Što su roditelji bili dulje uključeni u sustav školovanja, to je postignut veći broj bodova na upitniku spremnosti za školu romske djece. Prema mjestu stanovanja ne postoji značajna razlika u spremnosti romske djece za školu. Ne postoji statistički značajna razlika s obzirom na spol romske djece, ali postoji u društvenom i emocionalnom razvoju učenika Roma koji su bili uključeni u neki od predškolskih programa s obzirom na pojedina obilježja ispitanika. Nema razlike među romskom djecom prema spolu po rezultatima razvoja. Prema stanovanju ne postoji značajna razlika u društvenom i emocionalnom razvoju djeteta, ali postoji razlika u postignutom uspjehu učenika Roma koji su bili uključeni u neki od predškolskih programa. Romska djeca koja imaju veći broj bodova na upitniku za procjenu zrelosti djece za školu, imaju bolji uspjeh iz hrvatskoga jezika, matematike te prirode i društva na kraju prvoga razreda. Romska djeca koja su pokazala viši stupanj društvenoga i emocionalnoga razvoja, pokazuju bolji uspjeh iz hrvatskoga jezika, matematike te prirode i društva na kraju prvoga razreda. Veća uključenost romske djece u predškolski sustav školovanja (u Međimurju), pruža jednake mogućnosti za nastavak obrazovanja i integracije romske djece u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb