Pregled bibliografske jedinice broj: 1128334
Razvoj kompetencija učitelja razredne nastave kroz cjeloživotno učenje
Razvoj kompetencija učitelja razredne nastave kroz cjeloživotno učenje, 2019., doktorska disertacija, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru, Mostar
CROSBI ID: 1128334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompetencija učitelja razredne nastave
kroz cjeloživotno učenje
(THE DEVELOPMENT OF CLASS TEACHER COMPETENCES
THROUGH LIFELONG LEARNING)
Autori
Šimunović, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru
Mjesto
Mostar
Datum
09.07
Godina
2019
Stranica
247
Mentor
Neven Hrvatić
Ključne riječi
kompetencije, cjeloživotno učenje, učitelj razredne nastave
(competences, lifelong learning, class teacher)
Sažetak
Tema ovog rada je uvijek aktualno pitanje kompetencija učitelja razredne nastave i načini njihovog stjecanja kroz sve vidove obrazovanja, počevši od kompetencija koje učitelj dobiva na fakultetu, preko stručnih usavršavanja kojima iste nadograđuje i proširuje, pa do samoobrazovanja u koje spada čitanje stručne literature, i ne manje važno obrazovanje kroz radno iskustvo u struci. U teorijskom dijelu ovog rada govori se o odgojno obrazovnom sustavu u Bosni i Hercegovini i HNŽ, suvremenoj školi i učitelju kao glavnim čimbenicima i nositeljima odgojno obrazovnog procesa, zatim o pedagoškim kompetencijama i njihovoj važnosti za uspješan rad učitelja, o načinima i putovima njihovog stjecanju kroz život i obrazovanje, kao i o oblicima cjeloživotnog učenja koje učitelji prepoznaju kao najbolje za stjecanje i usavršavanje postojećih kompetencija potrebnih za odgovoran posao kojim se bave. Razrađeni su i neki prijedlozi i ideje za stjecanje novih ili poboljšanje nedovoljno razvijenih, a potrebnih kompetencija, preko analize recentnih domaćih i stranih autora i pregleda njihovih dosadašnjih istraživanja, na temelju čega se operacionaliziralo empirijsko istraživanje. U radu je istražena zastupljenost i razvijenost kompetencija koje su učitelji stekli tijekom studija, kao i kroz ostale oblike cjeloživotnog učenja (stručna usavršavanja i samoobrazovanje) kroz samoprocjenu učitelja. Tijekom 2017. godine provedeno je istraživanje na uzorku od 380 učitelja razredne nastave osnovnih škola Hercegovačko-neretvanske županije Federacije BiH. Dobiveni podatci obrađeni su odgovarajućim statističkim postupcima. Na temelju obrađenih podataka i činjenica analizirani su i interpretirani rezultati istraživanja. Ispitani učitelji se uglavnom slažu u stavovima kako su kompetencije važne za posao koji obavljaju, te kako su ih stekli kroz cjeloživotno učenje, a najviše samoobrazovanjem i kroz rad u struci - praksom. Znanje stečeno kroz sve vidove obrazovanja često koriste u praksi. Dio učitelja se smatra nedovoljno kompetentnima za rad s djecom s posebnim potrebama, a informatičku kompetenciju prepoznaju kao jednu od slabije razvijenih. Također, u zaključku rada dane su i neke preporuke za poboljšanje i unapređivanje načina i putova za stjecanje kompetencija, kao i otvorena nova aktualna pitanja za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija