Pregled bibliografske jedinice broj: 1128328
Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata
Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata, 2020., doktorska disertacija, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru, Mostar
CROSBI ID: 1128328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura škole i rizična ponašanja adolescenata
(School culture and adolescent risk behaviors)
Autori
Tanja Zelenika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru
Mjesto
Mostar
Datum
14.12
Godina
2020
Stranica
279
Mentor
Neven Hrvatić
Ključne riječi
kultura škole, eksternalizirani poremećaji u ponašanju, internalizirani poremećaji u ponašanju, prevencija rizičnih ponašanja adolescenata
(school culture, externalized behavioral disorders, internalized behavioral disorders, prevention of adolescent risk behaviors)
Sažetak
Kultura škole je zbroj svih čimbenika koji djeluju u školi i oko nje, a utječe na sve što se događa u školi – na osjećaje, raspoloženje i ponašanje svih njezinih članova. Kad odgojno- obrazovna ustanova ima pozitivnu kulturu, znači da ima značajan profesionalni razvoj, uspješan kurikulum, pozitivna postignuća svojih učenika, međusobni odnosi su na visokoj razini, jedni drugima su podrška, zastupljena je suradnja s učenicima, roditeljima, zajednicom i sl. Nasuprot tomu, škola s negativnom, odnosno toksičkom kulturom je ona koja ne vrjednuje profesionalno učenje, odupire se promjenama, zanemaruje razvoj osoblja te tako onemogućuje uspjeh i kao takva može doprinijeti pojavi rizičnih ponašanja adolescenata. Adolescenti često pribjegavaju nekim oblicima ponašanja koji se osobito razlikuju od prihvatljivoga načina. Ponašanja koja se razlikuju od uobičajenog ponašanja adolescenata u nekoj sredini, a štetna i opasna su za pojedinca koji ih čini, a i za njegovu okolinu jesu rizična ponašanja adolescenata. U ovome radu, polazište istraživanja je uvjerenje da postoje razlike između sociodemografskih obilježja ispitanika, razlike između škola različitih obrazovnih programa i stupnja urbanizacije, s obzirom na dimenzije kulture škole, povezanost između vrijednosne orijentacije i sklonosti rizičnim oblicima ponašanja, kao i povezanost između prethodno navedenih varijabli. Nalazi istraživanja potvrđuju značajnu povezanost između negativne kulture škole i manifestiranja rizičnoga ponašanja. Osim toga, učenici koji imaju više samoaktualizacijske vrijednosti kulturu škole smatraju pozitivnijom i istovremeno pokazuju manje problema u eksternaliziranim rizičnim ponašanjima. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za bolje razumijevanje važnosti kulture škole, rizičnih ponašanja adolescenata i prevencije rizičnih ponašanja adolescenata na ovim prostorima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija