Pregled bibliografske jedinice broj: 1128324
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene // Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1128324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene
(Director competencies and curricular changes)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.05.2021. - 19.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola, ravnatelj, kompetencije, kurikularane promjene
(school, principal, competencies, curricular changes)
Sažetak
Stjecanje i razvijanje kompetencija ravnatelja važna je sastavnica školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitenog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Školski/domski odgoj kao odgoj individualiteta predstavlja otvoren, dinamičan i stvaralački odgojni proces u kojem se prepliću relevantni činitelji odgoja (škola/dom, okružje, ravnatelj, učitelj/nastavnik/odgajatelj, otvoreni kurikulum). Upravljanje predstavlja oblikovanje unutarnjeg i vanjskog okruženja za djelotvoran skupni rad i vođenje škole/učeničkog doma prema ispunjenju cilja i zadataka. Ravnatelji su odgovorni za svakodnevno upravljanje u školi/učeničkom domu, nadziru odgojno-obrazovno osoblje (učitelje, nastavnike i odgajatelje) i osiguravaju kvalitetno obavljanje zadataka. Kurikularno planiranje proces je zajedničkog konstruiranja u kojem se postojeće znanje i razumijevanje propituje i provjerava u komunikaciji s drugima, revidiraju postojeći koncepti i nadograđuje znanje, a školski/domski kurikulum se konstruira, modificira, mijenja i oblikuje s obzirom na kulturu ustanove i okruženja u kojem škola/dom djeluje. Zbog toga se suvremeni kompetencijski pristup ravnatelja određuje znatno šire, kako bi se mogao snalaziti u novim situacijama i odnosima Kako je sociokulturni kontekst u kojem škola/dom i ravnatelj djeluju danas specifičan (različita su društvena očekivanja i u odnosu na školski kurikulum), sve više do izražaja dolaze praktične socijalne kompetencije (refleksivna, sposobnost socijalne imaginacije, sposobnost odlučivanja za uspješno djelovanje...), ali i ostale sposobnosti, pa se ravnateljski profesionalizam - od početnog, klasičnog - transformira i proširuje u složeni, obuhvaćajući stručna znanja (pedagoške strategije i tehnike, pitanja kurikuluma...), kao nukleus koji se kontinuirano obogaćuje novim kompetencijama, a čiji razvoj nužno prati stalne promjene društvenog, socijalnog, gospodarskog i odgojno- obrazovnog okružja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija