Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1128324

Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene


Hrvatić, Neven
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene // Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 1128324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene
(Director competencies and curricular changes)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.05.2021. - 19.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
škola, ravnatelj, kompetencije, kurikularane promjene
(school, principal, competencies, curricular changes)

Sažetak
Stjecanje i razvijanje kompetencija ravnatelja važna je sastavnica školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitenog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Školski/domski odgoj kao odgoj individualiteta predstavlja otvoren, dinamičan i stvaralački odgojni proces u kojem se prepliću relevantni činitelji odgoja (škola/dom, okružje, ravnatelj, učitelj/nastavnik/odgajatelj, otvoreni kurikulum). Upravljanje predstavlja oblikovanje unutarnjeg i vanjskog okruženja za djelotvoran skupni rad i vođenje škole/učeničkog doma prema ispunjenju cilja i zadataka. Ravnatelji su odgovorni za svakodnevno upravljanje u školi/učeničkom domu, nadziru odgojno-obrazovno osoblje (učitelje, nastavnike i odgajatelje) i osiguravaju kvalitetno obavljanje zadataka. Kurikularno planiranje proces je zajedničkog konstruiranja u kojem se postojeće znanje i razumijevanje propituje i provjerava u komunikaciji s drugima, revidiraju postojeći koncepti i nadograđuje znanje, a školski/domski kurikulum se konstruira, modificira, mijenja i oblikuje s obzirom na kulturu ustanove i okruženja u kojem škola/dom djeluje. Zbog toga se suvremeni kompetencijski pristup ravnatelja određuje znatno šire, kako bi se mogao snalaziti u novim situacijama i odnosima Kako je sociokulturni kontekst u kojem škola/dom i ravnatelj djeluju danas specifičan (različita su društvena očekivanja i u odnosu na školski kurikulum), sve više do izražaja dolaze praktične socijalne kompetencije (refleksivna, sposobnost socijalne imaginacije, sposobnost odlučivanja za uspješno djelovanje...), ali i ostale sposobnosti, pa se ravnateljski profesionalizam - od početnog, klasičnog - transformira i proširuje u složeni, obuhvaćajući stručna znanja (pedagoške strategije i tehnike, pitanja kurikuluma...), kao nukleus koji se kontinuirano obogaćuje novim kompetencijama, a čiji razvoj nužno prati stalne promjene društvenog, socijalnog, gospodarskog i odgojno- obrazovnog okružja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene // Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
Hrvatić, N. (2021) Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene. U: Državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova: Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2021}, keywords = {\v{s}kola, ravnatelj, kompetencije, kurikularane promjene}, title = {Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene}, keyword = {\v{s}kola, ravnatelj, kompetencije, kurikularane promjene}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2021}, keywords = {school, principal, competencies, curricular changes}, title = {Director competencies and curricular changes}, keyword = {school, principal, competencies, curricular changes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font