Pregled bibliografske jedinice broj: 1128323
Upravljanje, kurikularno planiranje i kultura škole
Upravljanje, kurikularno planiranje i kultura škole // Online stručni skup za ravnatelje osnovnih škola: Uloga ravnatelja u procesu promjena
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1128323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje, kurikularno planiranje i kultura
škole
(Management, curricular planning and school
culture)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Online stručni skup za ravnatelje osnovnih škola: Uloga ravnatelja u procesu promjena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.03.2021. - 17.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
upravljanje, kurikularno planiranje, kultura škole, odgoj i obrazovanje
(management, curriculum planning, school culture, education)
Sažetak
Upravljanje školom, kao važan dio pedagoškog mendžmenta, usmjereno je prema oblikovanju unutarnjeg i vanjskog okruženja za djelotvoran skupni rad i vođenje škole prema ispunjenju cilja i zadataka, gdje se organizacija odnosi na učitelje koji rade zajedno koordinirajući svoje postupke radi postizanja određenog cilja - željenog/budućeg stanja kojeg institucija/škola hoće postići. Mendžment je, u tom kontekstu, proces korištenja organizacijskih resursa kako bi se postigao taj cilj putem planiranja, organiziranja, vođenja i kontrole. Ostvarivanje pedagoških ideja o školi u školi određeno je vođenjem socijalnih procesa i usklađivanjem pedagoških ideja (teorija odgoja i obrazovanja) svih sudionika školskoga života: učenika, ravnatelja, učitelja i školskog okružja. Sukonstrukcija školskog kurikulkuluma predstavlja kontinuirano, razvojno planiranje u kojem neposredno sudjeluju učitelji, učenici, stručni suradnici, pedagozi, ravnatelj, roditelji i okružje, Na kurikularno planiranje utjeću brojni čimbenici: složenost odgojnoga rada u školi, ograničena funkcionalna osnova nastave, raznolikost sadržaja i pristupa, ustroj i povezanost odgoja u školi i odgoja u društvu, kao i odgojna razina korisnika škole i pedagoška osposobljenost učitelja. Kultura škole, kao složeni konstrukt, obuhvaća ukupnost uvjeta koji određuju kvalitetu života (i učenja) u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija