Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1128153

Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti


Hrvatić, Neven
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti // Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.).
Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021. str. 89-100 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1128153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti
(Underrepresented and vulnerable groups: needs and opportunities)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka - Zagreb : Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021, 89-100

ISBN
978-953-7287-41-2

Skup
Međunarodna konferencija - Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2020. - 17.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
podzastupljene i ranjive skupine ; muzeji ; međukulturni odgoj i obrazovanje ; kurikul
(underrepresented and vulnerable groups ; museums ; intercultural education ; curriculum)

Sažetak
Iako se podzastupljene i ranjive skupine često spominju u kontekstu dostupnosti (visokoškolskog) obrazovanja, mogući pristup usmjeren je i prema razvoju suvremenih/inovativnih kurikuluma, gdje muzejsko okruženje otvara nove mogućnosti. Kada govorimo o podzastupljenim i ranjivim skupinama važan čimbenik je i njihova socijalna uključenost gdje je otvaranje muzeja prema njihovim potrebama važan segment. U okviru interkulturalnog odgoja i obrazovanju polazi se od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno, gdje „otvoreni“ muzeji, usmjereni prema podzastupljenim i ranjivim skupinama (kao što je to i Tiflološki muzej), postaju nezaobilazan činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih osoba, kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Kroz podupirući (i skriveni) kurikulum, usmjeren prema potrebama podzastupljenih i ranjivih skupina, kao i prilagodbe muzejskih sadržaja učenicima s različitim potrebama (i invaliditetom) promovira se odgoj i obrazovanje koji daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Suvremeno (su)konstruiran školski kurikulum artikulira sadržaje, programe, metode rada i postupke učitelja koji se neće odnositi samo na stjecanje znanja nego će, promatrajući svijet iz različitih filozofskih smjerova, u neposrednim dodirima razgrađivati različite socijalne stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima - gdje muzeji imaju važnu ulogu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti // Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.).
Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021. str. 89-100 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hrvatić, N. (2021) Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti. U: Ćosić, N. (ur.)Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, editor = {\'{C}osi\'{c}, N.}, year = {2021}, pages = {89-100}, keywords = {podzastupljene i ranjive skupine, muzeji, me\djukulturni odgoj i obrazovanje, kurikul}, isbn = {978-953-7287-41-2}, title = {Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogu\'{c}nosti}, keyword = {podzastupljene i ranjive skupine, muzeji, me\djukulturni odgoj i obrazovanje, kurikul}, publisher = {Tiflolo\v{s}ki muzej u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, editor = {\'{C}osi\'{c}, N.}, year = {2021}, pages = {89-100}, keywords = {underrepresented and vulnerable groups, museums, intercultural education, curriculum}, isbn = {978-953-7287-41-2}, title = {Underrepresented and vulnerable groups: needs and opportunities}, keyword = {underrepresented and vulnerable groups, museums, intercultural education, curriculum}, publisher = {Tiflolo\v{s}ki muzej u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font