Pregled bibliografske jedinice broj: 1128153
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti // Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.).
Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021. str. 89-100 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1128153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i
mogućnosti
(Underrepresented and vulnerable groups: needs and
opportunities)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju
/ Ćosić, Nevenka - Zagreb : Tiflološki muzej u Zagrebu, 2021, 89-100
ISBN
978-953-7287-41-2
Skup
Međunarodna konferencija - Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2020. - 17.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
podzastupljene i ranjive skupine ; muzeji ; međukulturni odgoj i obrazovanje ; kurikul
(underrepresented and vulnerable groups ; museums ; intercultural education ; curriculum)
Sažetak
Iako se podzastupljene i ranjive skupine često spominju u kontekstu dostupnosti (visokoškolskog) obrazovanja, mogući pristup usmjeren je i prema razvoju suvremenih/inovativnih kurikuluma, gdje muzejsko okruženje otvara nove mogućnosti. Kada govorimo o podzastupljenim i ranjivim skupinama važan čimbenik je i njihova socijalna uključenost gdje je otvaranje muzeja prema njihovim potrebama važan segment. U okviru interkulturalnog odgoja i obrazovanju polazi se od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno, gdje „otvoreni“ muzeji, usmjereni prema podzastupljenim i ranjivim skupinama (kao što je to i Tiflološki muzej), postaju nezaobilazan činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih osoba, kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Kroz podupirući (i skriveni) kurikulum, usmjeren prema potrebama podzastupljenih i ranjivih skupina, kao i prilagodbe muzejskih sadržaja učenicima s različitim potrebama (i invaliditetom) promovira se odgoj i obrazovanje koji daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Suvremeno (su)konstruiran školski kurikulum artikulira sadržaje, programe, metode rada i postupke učitelja koji se neće odnositi samo na stjecanje znanja nego će, promatrajući svijet iz različitih filozofskih smjerova, u neposrednim dodirima razgrađivati različite socijalne stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima - gdje muzeji imaju važnu ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija