Pregled bibliografske jedinice broj: 1128009
Filološke zbirke u visokoškolskim knjižnicama : od zahtjeva kurikula do osobnog čitateljskog izbora
Filološke zbirke u visokoškolskim knjižnicama : od zahtjeva kurikula do osobnog čitateljskog izbora // Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo : socijalna, filološka i intelektualna povijest i sadašnjost knjige
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1128009 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filološke zbirke u visokoškolskim knjižnicama : od zahtjeva kurikula do osobnog
čitateljskog izbora
(Language and Literature Collections in Academic Libraries : from curricula
requirements to readers’ personal choice)
Autori
Mišetić, Marijana ; Perasović, Mila ; Raos, Nevia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo : socijalna, filološka i intelektualna povijest i sadašnjost knjige
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.09.2017. - 27.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filološke knjižnične zbirke ; visokoškolske knjižnice ; Zbirka za talijanistiku Knjižnice Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; čitanje ; ljestvice najčitanijih naslova
(language and literature library collections ; academic libraries ; Italian Studies Collection ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb ; reading ; most popular checkouts)
Sažetak
Narodne knjižnice namijenjene su najširoj lokalnoj zajednici, u kojoj raznovrsnim skupinama korisnika osiguravaju pristup zabilježenom znanju i informacijama zadovoljavajući njihove raznolike odgojne, obrazovne, kulturne, zabavne i rekreativne potrebe, rukovodeći se kako načelom vrijednosti tako i načelom potražnje za građom. Narodne su knjižnice posvećene i programima poticanja pismenosti i čitanja, u okviru kojih sustavno obavještavaju korisničke zajednice i širu javnost o dostupnoj i najčitanijoj građi, posebice putem ljestvica najčitanijih naslova. Za razliku od narodnih, visokoškolske knjižnice usko su usmjerene na određeno znanstveno područje i potrebe poznatih korisničkih skupina, kojima su potpora u nastavi, učenju te znanstvenom istraživanju i komuniciranju. Korisničke se potrebe najvećim dijelom kreću u zadanim okvirima kurikula ili istraživanja, a korištenje građe vrlo često odvija se u prostoru same knjižnice. Visokoškolske knjižnice zadovoljavaju prvenstveno obrazovne potrebe i potrebe znanstveno-istraživačkoga rada, a tek zatim služe kao posudbene knjižnice. Rad donosi rezultate istraživanja čiji je predmet bio posudbeni aspekt visokoškolske knjižnice, a provedeno je u Zbirci za talijanistiku Knjižnice Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Rezultati istraživanja odnose se na posudbu građe za rad kod kuće u osmogodišnjem razdoblju (od 2009. godine do danas) i popraćeni su prikazom nekih od najčitanijih naslova. Uzimajući u obzir odlike filologije kao znanstvene discipline, njezina predmeta, metodologije rada, izvora i potreba, i posebice imajući u vidu čitanje kao temeljni oblik bavljenja filologijom, rezultati istraživanja ukazuju na to da filološke zbirke u visokoškolskim knjižnicama, osim zadovoljavanju potreba kurikula i znanstvenoga istraživanja, što je karakteristično za zadaće visokoškolske knjižnice, u velikoj mjeri služe i razvijanju kako kritičkog pristupa tako i osobnog čitateljskog ukusa, pa u tom smislu pokazuju srodnost s narodnim knjižnicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb