Pregled bibliografske jedinice broj: 1127791
Vještine kao ključni činitelj zapošljivosti diplomanata poslovne ekonomije – percepcije poslodavaca i diplomanata
Vještine kao ključni činitelj zapošljivosti diplomanata poslovne ekonomije – percepcije poslodavaca i diplomanata // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 11 (2021), 1; 25-38 doi:10.38190/ope.11.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1127791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještine kao ključni činitelj zapošljivosti
diplomanata poslovne ekonomije – percepcije
poslodavaca i diplomanata
(Management skills as a key determinant of
business graduates' employability – employers'
and graduates' perceptions)
Autori
Klindžić, Maja ; Pavković, Kristina
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E (1849-7845) 11
(2021), 1;
25-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zapošljivost ; diplomanti poslovne ekonomije ; socijalne vještine ; konceptualne vještine ; tehničke vještine
(employability ; business graduates ; social skills ; technical skills ; conceptual skills ; technical skills)
Sažetak
Zapošljivost se odnosi na skup sposobnosti, znanja i vještina koje omogućavaju diplomantima da prošire mogućnosti za zapošljavanje i postignu daljnji napredak u svojoj karijeri. Glavni cilj rada bio je upravo ispitati koje su vještine ključne za diplomante poslovne ekonomije pri zapošljavanju, te analizirati razliku u percepciji između poslodavaca i studenata s obzirom na razvijenost odabranih konceptualnih, socijalnih i tehničkih menadžerskih vještina. Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku 30 stručnjaka uglavnom iz odjela za ljudske potencijale u velikim poduzećima, kao i na 100 nedavno diplomiranih magistara poslovne ekonomije s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Primarni podaci su prikupljeni anketnim upitnikom te analizirani primjenom metoda deskriptivne statistike. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje značajne razlike u percepciji razvijenosti pojedinih menadžerskih vještina diplomanata. Diplomanti de facto precjenjuju razvijenost gotovo svih vještina osim tehničkih znanja i vještina govorne komunikacije. Najveći jaz u procjeni između diplomanata i poslodavaca identificiran je u području vještina kritičke samosvijesti, rada u timu, upravljanja konfliktima i kritičkog razmišljanja. Ovi rezultati mogu biti korisni sveučilištima kako bi ona mogla prilagoditi svoje studije na temelju zahtjeva tržišta rada odnosno poslodavaca, kao i studentima poslovne ekonomije koji mogu poboljšati svoj skup vještina i maksimizirati izglede za zapošljivost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS
- ROAD
- CEJSH
- J-Gate
- Index Copernicus - ICI Journals Master List