Pregled bibliografske jedinice broj: 1127667
Populizam u političkim kampanjama – primjer izborne kampanje za predsjednika Republike Hrvatske 2020.
Populizam u političkim kampanjama – primjer izborne kampanje za predsjednika Republike Hrvatske 2020., 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1127667 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Populizam u političkim kampanjama – primjer
izborne kampanje za predsjednika Republike
Hrvatske 2020.
(Populism in political campaigns – an example of
the election campaign for the President of the
Republic of Croatia 2020.)
Autori
Tomašković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
25.03
Godina
2021
Stranica
49
Mentor
Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja
Ključne riječi
populizam, izborna kampanja za predsjednika, televizijska sučeljavanja
(populism, presidential election campaign, television debates)
Sažetak
Ovaj rad istražuje prisutnost populističke retorike i populističkog komunikacijskog stila u govoru jedanaestero kandidata, proučavanom kroz televizijska sučeljavanja. Teorijskom podlogom definirani su populizam i indikatori populizma, zatim društvene i političke okolnosti koje doprinose jačanju populizma te potom mediji i karakteristike predsjedničkih izbora u Republici Hrvatskoj. Uz postavljene ciljeve istraživanja u empirijskom dijelu rada kvalitativna analiza sadržaja televizijskih sučeljavanja je korištena je kao istraživačka metoda. Rezultati su pokazali da je od osam korištenih tema uvodno obraćanje najčešće bio isticanje osobnih kvaliteta. Korištenju populističke retorike i populističkog komunikacijskog stila skloniji su bili stranački kandidati. Populizam se koristio više u sučeljavanjima za drugi krug, odnosno, više se koristila retorika i na privatnim medijima nego na javnom. No, populistički komunikacijski stil bio je prisutniji na javnom mediju, nego li na privatnim. S obzirom na Milanovića i Grabar-Kitarović istraživanje je pokazalo da je Milanović bio skloniji koristiti populistički komunikacijski stil, posebno tijekom drugog kruga čime je njegov govor bio više populistički.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb