Pregled bibliografske jedinice broj: 1127588
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u instrumentalnoj glazbenoj nastavi
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u instrumentalnoj glazbenoj nastavi // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 7 : Multidisciplinarna susretišta: istraživanja glazbenoga odgoja i obrazovanja = Music Pedagogy in the Context of present and Future Changes 7 : Multidisciplinary Crossroads: Researches in Music Education / Vidulin, Sabina (ur.).
Pula: Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2021. str. 139-157 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1127588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u
instrumentalnoj glazbenoj nastavi
(The Use of Information and Communication Technology
in Instrumental Music Teaching)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 7 : Multidisciplinarna susretišta: istraživanja glazbenoga odgoja i obrazovanja = Music Pedagogy in the Context of present and Future Changes 7 : Multidisciplinary Crossroads: Researches in Music Education
/ Vidulin, Sabina - Pula : Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2021, 139-157
ISBN
978-953-8278-62-4
Skup
7. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga ''Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena''
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 13.05.2021. - 15.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene škole ; instrumentalna nastava ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; nastava na daljinu ; učitelji ; učenici
(distance learning ; information and communication technology ; instrumental teaching ; music schools ; teachers ; students)
Sažetak
U 21. stoljeću informacijsko-komunikacijska tehnologija postala je sastavnim dijelom ljudske svakodnevice. S razvojem važnosti tehnologije porastao je i broj znanstvenih istraživanja u okviru kojih su se znanstvenici bavili mogućnostima primjene tehnologije u odgoju i obrazovanju. Rezultati tih istraživanja pokazali su da je primjena tehnologije u nastavi moguća, no ona je još uvijek u svojoj razvojnoj fazi, pogotovo kad je riječ o izvođenju nastave na daljinu. Za glazbeno su obrazovanje rezultati pokazali da informacijsko-komunikacijska tehnologija može biti relevantna za usvajanje potrebnih znanja i vještina te da motivacija učenika za rad tijekom nastave na daljinu ovisi o razvijenosti digitalnih kompetencija učitelja. Budući da je tijekom pandemije uzrokovane bolešću COVID-19 nastava u svim hrvatskim glazbenim školama bila na nekoliko mjeseci potpuno preseljena u online-okruženje, ukazala se prilika za provjeru mogućnosti primjene informacijsko- komunikacijske tehnologije u okviru instrumentalne glazbene nastave. Provedeno je stoga empirijsko istraživanje u kojemu su sudjelovali učitelji instrumentalne nastave (N = 300). Rezultati su pokazali da se učitelji dobro snalaze u nastavi na daljinu, posebice oni najmlađi. Od proteškoća s kojima se susreću učitelji najčešće izdvajaju one tehničke prirode (problem loših internetskih veza, lošu kvaliteta zvuka, usporenu komunikaciju) te nemogućnost kvalitetnoga rada na interpretaciji (izrađivanje detalja u skladbama, izrađivanje dinamike, rad na fraziranju i sl.). U svojemu bi budućem radu učitelji zadržali audio- i videosnimanje učenikova sviranja, prosljeđivanje različitih audio- i videomaterijala te vlastitih snimki određenoga dijela skladbe ili cjelovite skladbe učenicima, kao i održavanje nastave na daljinu u situacijama kad su učenici bolesni ili su iz nekoga drugog razloga izostali s nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)