Pregled bibliografske jedinice broj: 1127526
Populizam kao politički komunikacijski stil u medijskoj reprezentaciji kulturalne izvedbe
Populizam kao politički komunikacijski stil u medijskoj reprezentaciji kulturalne izvedbe // Medijski dijalozi: časopis za istraživanje medija i društva, Godina XI (2018), Broj 30; 145-161 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1127526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Populizam kao politički komunikacijski stil u
medijskoj reprezentaciji kulturalne izvedbe
(Populism as a Political Communication Style in the
Media Representation of Cultural Performance)
Autori
Letunić, Ana
Izvornik
Medijski dijalozi: časopis za istraživanje medija i društva (1800-7074) Godina XI
(2018), Broj 30;
145-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturalna izvedba, politički populizam, medijska reprezentacija, analiza diskursa, analiza izvedbe
(cultural performance, political populism, media representation, discourse analysis, performance analysis)
Sažetak
Ovaj članak analizira novu ulogu koju su mediji suzadobili u definiranju političke agende, ali i u komunikaciji političara s biračima. U takvim uvjetima i etablirani političari sve su više upućeni na uporabu populističkih instrumenata kojima “reduciraju kompleksnost” društvenih problema i stvarnoga političkog procesa te nastoje mobilizirati biračku podršku. Pojedine kulturalne izvedbe političara proizvode veću društvenu djelotvornost pa time i širu vidljivost u medijima. Sa širom publikom određenih medija potkradaju se i brojnije prilike za populističke komunikacijske stilove te nepoštivanje novinarskih kodeksa. Postavlja se pitanje u kakvom su odnosu društvena djelotvornost određene političke izvedbe i populistički komunikacijski stil koji se pritom pojavljuje te da li su za njegovu pojavu odgovorniji političari ili mediji? Na ovo pitanje će se u radu pokušati odgovoriti kroz analizu kulturalne izvedbe i medijske reprezentacije komemoracija u Jasenovcu 2016. Naime, kao kompleksan slučaj koji zbog masmedijske recepcije otkriva odnose moći među politikom i medijima uz upliv populističkih komunikacijskih strategija, ova kulturalna izvedba služi kao podobna studija slučaja za ovu temu. Metode koje se koriste u izradi rada su analiza izvedbe te analiza narativa medijske reprezentacije izvedbe na uzorku od deset dnevnih i tjednih tiskanih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti