Pregled bibliografske jedinice broj: 1127247
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1127247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole
(Identity development of female's characters in lietrature)
Autori
Keleković, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Brajković, Lovorka ; Piskač, Davor
Ključne riječi
Eriksonova teorija identiteta, identitet, James Marcia i nadopunjen model teorije identiteta, realizam
(Erickson's theory of identity, identity, James Marcia and the supplemented model of identity theory, realism)
Sažetak
Cilj rada je bio proučiti i uočiti karakteristike nadopunjenog Eriksonovog modela identiteta na primjeru dvaju ženskih likova, Emme Bovary i Lucije Stipančić. U uvodnom dijelu se opisuje uloga identiteta te spoj s književnosti te se pobliže objasnilo razmišljanje Erika Eriksona i Jamesa Marcie vezano uz psihosocijalnu teoriju identiteta. Nakon toga saznajemo o teoriji 4 različita statusa identiteta (prema prisutnosti ili odsutnosti krize ili predanosti određenom životnom izboru) te njihove karakteristike. Opisani su životi autora romana te sami romani Gospođa Bovary i Posljednji Stipančići i na kraju su Lucijin i Emmin identitet analiziran kroz različite životne situacije pomoću teorije o četiri različita statusa identiteta. Jesu li njihovi identiteti identitet dani ili oblikovani kroz životno iskustvo i zajednicu u kojoj pojedinac živi, odnosno kako se identitet ostvaruje prihvaćanjem pravila te zajednice ili otporom prema njoj? Može li pojedinac bez obzira na situaciju u kojoj se nalazi utjecati na razvoj svog identiteta ili su glavni likovi oblikovani pod utjecajem odgoja i društva?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb