Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1127247

Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole


Keleković, Mateja
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


CROSBI ID: 1127247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole
(Identity development of female's characters in lietrature)

Autori
Keleković, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2020

Stranica
39

Mentor
Brajković, Lovorka ; Piskač, Davor

Ključne riječi
Eriksonova teorija identiteta, identitet, James Marcia i nadopunjen model teorije identiteta, realizam
(Erickson's theory of identity, identity, James Marcia and the supplemented model of identity theory, realism)

Sažetak
Cilj rada je bio proučiti i uočiti karakteristike nadopunjenog Eriksonovog modela identiteta na primjeru dvaju ženskih likova, Emme Bovary i Lucije Stipančić. U uvodnom dijelu se opisuje uloga identiteta te spoj s književnosti te se pobliže objasnilo razmišljanje Erika Eriksona i Jamesa Marcie vezano uz psihosocijalnu teoriju identiteta. Nakon toga saznajemo o teoriji 4 različita statusa identiteta (prema prisutnosti ili odsutnosti krize ili predanosti određenom životnom izboru) te njihove karakteristike. Opisani su životi autora romana te sami romani Gospođa Bovary i Posljednji Stipančići i na kraju su Lucijin i Emmin identitet analiziran kroz različite životne situacije pomoću teorije o četiri različita statusa identiteta. Jesu li njihovi identiteti identitet dani ili oblikovani kroz životno iskustvo i zajednicu u kojoj pojedinac živi, odnosno kako se identitet ostvaruje prihvaćanjem pravila te zajednice ili otporom prema njoj? Može li pojedinac bez obzira na situaciju u kojoj se nalazi utjecati na razvoj svog identiteta ili su glavni likovi oblikovani pod utjecajem odgoja i društva?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Davor Piskač (mentor)

Avatar Url Lovorka Brajković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Keleković, Mateja
Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Keleković, M. (2020) 'Razvoj identiteta ženskih likova u lektirama trećeg razreda srednje škole', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kelekovi\'{c}, Mateja}, year = {2020}, pages = {39}, keywords = {Eriksonova teorija identiteta, identitet, James Marcia i nadopunjen model teorije identiteta, realizam}, title = {Razvoj identiteta \v{z}enskih likova u lektirama tre\'{c}eg razreda srednje \v{s}kole}, keyword = {Eriksonova teorija identiteta, identitet, James Marcia i nadopunjen model teorije identiteta, realizam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kelekovi\'{c}, Mateja}, year = {2020}, pages = {39}, keywords = {Erickson's theory of identity, identity, James Marcia and the supplemented model of identity theory, realism}, title = {Identity development of female's characters in lietrature}, keyword = {Erickson's theory of identity, identity, James Marcia and the supplemented model of identity theory, realism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font