Pregled bibliografske jedinice broj: 1126798
Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika
Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika // KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 47-48 (ostalo, recenziran, sažetak)
CROSBI ID: 1126798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Permanentno profesionalno usavršavanje kao
temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških
kompetencija sveučilišnih nastavnika
(Permanent professional training as the strongest
link in the development of university professors’
pedagogical and psychological competencies)
Autori
Močinić, Snježana ; Lazarić, Lorena ; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation
/ Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 47-48
ISBN
978-953-331-324-5
Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine = Global Changes in Education and Heritage Preservation
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
pedagoško-psihološke kompetencije, visokoškolski nastavnici, suvremeno sveučilište, permanentno obrazovanje
(pedagogical and psychological competencies, higher education professors, contemporary university, permanent education)
Sažetak
Kao institucija koja predstavlja najvažniji izvor znanja, sveučilište treba služiti društvu i postati glavni čimbenik njegova razvoja te doprinositi unaprjeđenju uvjeta života u zajednici u kojoj djeluje. Kvaliteta sveučilišne nastave temelji se na neophodnim kompetencijama nastavnika u području istraživanja, učenja i poučavanja, obavljanja administracijskih poslova te primjeni novih saznanja kod rješavanja društvenih problema. Unatoč mnogobrojnim istraživanjima o kompetencijama visokoškolskih nastavnika na svijetskoj razini, smatramo da načini razvoja i vrednovanja pedagoško- psiholoških kompetencija još uvijek nisu dovoljno istraženi. Ovim pilot istraživanjem nastojali smo ispitati stavove sveučilišnih nastavnika o važnostima i načinima stjecanja pedagoško- psiholoških kompetencija za akademsku profesiju. Jedan od osnovnih ciljeva obrazovne politike Europske unije je posjedovanje navedenih kompetencija kao uvjet za zapošljavanje nastavnika u visokoškolskom obrazovanju. Stjecanje istih moralo bi se temeljiti na pohađanju certificiranih službenih programa edukacije za rad u visokoškolskoj nastavi. Krenuli smo od pretpostavke da sveučilišni nastavnici u Republici Hrvatskoj stječu pedagoško-psihološke kompetencije na različite načine te da njihovo stjecanje ne predstavlja obvezu pri zapošljavanju na sveučilištu. Istraživanje je provedeno putem novokonstruiranog upitnika za koji je utvrđena pouzdanost α=0, 804. Za obradu prikupljenih podataka koristili smo deskriptivnu i faktorsku analizu pomoću SPSS statističkog softverskog paketa. Iz provedenog istraživanja možemo zaključiti da ispitanici smatraju neophodnim uvođenje obveze formalnog završavanja pedagoško-psihološkog obrazovanja pri zapošljavanju na sveučilištu. Analizu dobivenih rezultata moguće je primijeniti kao znanstveni doprinos tematici koja se odnosi na razvoj i vrednovanje pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli