Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1126798

Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika


Močinić, Snježana; Lazarić, Lorena; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika // KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 47-48 (ostalo, recenziran, sažetak)


CROSBI ID: 1126798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika
(Permanent professional training as the strongest link in the development of university professors’ pedagogical and psychological competencies)

Autori
Močinić, Snježana ; Lazarić, Lorena ; Gortan- Carlin, Ivana Paula

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 47-48

ISBN
978-953-331-324-5

Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine = Global Changes in Education and Heritage Preservation

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
pedagoško-psihološke kompetencije, visokoškolski nastavnici, suvremeno sveučilište, permanentno obrazovanje
(pedagogical and psychological competencies, higher education professors, contemporary university, permanent education)

Sažetak
Kao institucija koja predstavlja najvažniji izvor znanja, sveučilište treba služiti društvu i postati glavni čimbenik njegova razvoja te doprinositi unaprjeđenju uvjeta života u zajednici u kojoj djeluje. Kvaliteta sveučilišne nastave temelji se na neophodnim kompetencijama nastavnika u području istraživanja, učenja i poučavanja, obavljanja administracijskih poslova te primjeni novih saznanja kod rješavanja društvenih problema. Unatoč mnogobrojnim istraživanjima o kompetencijama visokoškolskih nastavnika na svijetskoj razini, smatramo da načini razvoja i vrednovanja pedagoško- psiholoških kompetencija još uvijek nisu dovoljno istraženi. Ovim pilot istraživanjem nastojali smo ispitati stavove sveučilišnih nastavnika o važnostima i načinima stjecanja pedagoško- psiholoških kompetencija za akademsku profesiju. Jedan od osnovnih ciljeva obrazovne politike Europske unije je posjedovanje navedenih kompetencija kao uvjet za zapošljavanje nastavnika u visokoškolskom obrazovanju. Stjecanje istih moralo bi se temeljiti na pohađanju certificiranih službenih programa edukacije za rad u visokoškolskoj nastavi. Krenuli smo od pretpostavke da sveučilišni nastavnici u Republici Hrvatskoj stječu pedagoško-psihološke kompetencije na različite načine te da njihovo stjecanje ne predstavlja obvezu pri zapošljavanju na sveučilištu. Istraživanje je provedeno putem novokonstruiranog upitnika za koji je utvrđena pouzdanost α=0, 804. Za obradu prikupljenih podataka koristili smo deskriptivnu i faktorsku analizu pomoću SPSS statističkog softverskog paketa. Iz provedenog istraživanja možemo zaključiti da ispitanici smatraju neophodnim uvođenje obveze formalnog završavanja pedagoško-psihološkog obrazovanja pri zapošljavanju na sveučilištu. Analizu dobivenih rezultata moguće je primijeniti kao znanstveni doprinos tematici koja se odnosi na razvoj i vrednovanje pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Citiraj ovu publikaciju:

Močinić, Snježana; Lazarić, Lorena; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika // KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 47-48 (ostalo, recenziran, sažetak)
Močinić, S., Lazarić, L. & Gortan- Carlin, I. (2021) Permanentno profesionalno usavršavanje kao temeljna karika u razvoju pedagoško-psiholoških kompetencija sveučilišnih nastavnika. U: Nikčević-Milković, A. & Jurković, D. (ur.)KNJIŽICA SAŽETAKA. 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine / Global Changes in Education and Heritage Preservation.
@article{article, author = {Mo\v{c}ini\'{c}, Snje\v{z}ana and Lazari\'{c}, Lorena and Gortan- Carlin, Ivana Paula}, year = {2021}, pages = {47-48}, keywords = {pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ke kompetencije, visoko\v{s}kolski nastavnici, suvremeno sveu\v{c}ili\v{s}te, permanentno obrazovanje}, isbn = {978-953-331-324-5}, title = {Permanentno profesionalno usavr\v{s}avanje kao temeljna karika u razvoju pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}kih kompetencija sveu\v{c}ili\v{s}nih nastavnika}, keyword = {pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ke kompetencije, visoko\v{s}kolski nastavnici, suvremeno sveu\v{c}ili\v{s}te, permanentno obrazovanje}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mo\v{c}ini\'{c}, Snje\v{z}ana and Lazari\'{c}, Lorena and Gortan- Carlin, Ivana Paula}, year = {2021}, pages = {47-48}, keywords = {pedagogical and psychological competencies, higher education professors, contemporary university, permanent education}, isbn = {978-953-331-324-5}, title = {Permanent professional training as the strongest link in the development of university professors’ pedagogical and psychological competencies}, keyword = {pedagogical and psychological competencies, higher education professors, contemporary university, permanent education}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font