Pregled bibliografske jedinice broj: 1126767
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola // Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value
Slovenj Gradec, Slovenija, 2019. str. 127-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1126767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola
(Health literacy of high school students)
Autori
Duvnjak, Dalia ; Mudri, Željko ; Plužarić, Jadranka ; Mikšić, Štefica ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value
/ - , 2019, 127-133
Skup
9. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved – Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota.
Mjesto i datum
Slovenj Gradec, Slovenija, 16.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zdravstvena pismenost ; učenici ; srednja škola ; komunikacija
(health literacy ; students ; high school ; communication)
Sažetak
Teorijski okvir: Zdravstvena pismenost, odnosno zdravstvena nepismenost, predstavlja veliki svjetski problem. Cilj ovog presječnog istraživanja bio je procijeniti zdravstvenu pismenost učenika srednjih škola na području Đakovštine. Metode: Ispitanici su bili učenici dviju đakovačkih srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 110 ispitanika. Svi ispitanici bili su punoljetni. Sudjelovanje u istraživanju bilo je anonimno. Kao instrument istraživanja koristio se validirani SAHLSA-50 test kojim se procjenjuje sposobnost pojedinca da razumije uobičajene medicinske pojmove. Rezultati: Utvrđeno je da su svi ispitanici zdravstveno pismeni. Najviše netočnih odgovora zabilježeno je kod pitanja na što ih asocira pojam Papanicolau, na što je 40, 91% ispitanika pogrešno odgovorilo. Najmanje sigurnosti ispitanici su pokazali glede značenja riječi kolitis (21, 82%), ikterus (20%) i konstipacija (10%). Ispitanici koji planiraju nastaviti školovanje imali su prosječno više vrijednosti testa (45, 56±2, 56 ; 91, 12±5, 13%) u odnosu na one koji ne planiraju nastaviti školovanje (43, 71±2, 52) ; 87, 43±5, 05), p=0, 028. Ispitanici koji pohađaju gimnaziju imaju nešto više prosječne vrijednosti rezultata (45, 88±2, 1 ; 91, 76±4, 2%) u odnosu na ispitanike koji pohađaju ekonomsku školu (44, 92±2, 92 ; 89, 84±5, 85%), p=0, 056. Rasprava: Nema statistički značajne razlike s obzirom na spol i mjesto stanovanja. S obzirom na srednju školu koju ispitanici pohađaju, uočena je granično statistički značajna razlika. Statistički značajna razlika uočena je između ispitanika koji planiraju nastaviti školovanje u odnosu na ispitanike koji to ne planiraju. Potrebno je daljnje provođenje ovakvih istraživanja i aktivnosti usmjerene dosezanju još više razine zdravstvene pismenosti adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek