Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1126767

Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola


Duvnjak, Dalia; Mudri, Željko; Plužarić, Jadranka; Mikšić, Štefica;
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola // Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value
Slovenj Gradec, Slovenija, 2019. str. 127-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1126767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola
(Health literacy of high school students)

Autori
Duvnjak, Dalia ; Mudri, Željko ; Plužarić, Jadranka ; Mikšić, Štefica ;

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value / - , 2019, 127-133

Skup
9. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved – Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota.

Mjesto i datum
Slovenj Gradec, Slovenija, 16.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
zdravstvena pismenost ; učenici ; srednja škola ; komunikacija
(health literacy ; students ; high school ; communication)

Sažetak
Teorijski okvir: Zdravstvena pismenost, odnosno zdravstvena nepismenost, predstavlja veliki svjetski problem. Cilj ovog presječnog istraživanja bio je procijeniti zdravstvenu pismenost učenika srednjih škola na području Đakovštine. Metode: Ispitanici su bili učenici dviju đakovačkih srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 110 ispitanika. Svi ispitanici bili su punoljetni. Sudjelovanje u istraživanju bilo je anonimno. Kao instrument istraživanja koristio se validirani SAHLSA-50 test kojim se procjenjuje sposobnost pojedinca da razumije uobičajene medicinske pojmove. Rezultati: Utvrđeno je da su svi ispitanici zdravstveno pismeni. Najviše netočnih odgovora zabilježeno je kod pitanja na što ih asocira pojam Papanicolau, na što je 40, 91% ispitanika pogrešno odgovorilo. Najmanje sigurnosti ispitanici su pokazali glede značenja riječi kolitis (21, 82%), ikterus (20%) i konstipacija (10%). Ispitanici koji planiraju nastaviti školovanje imali su prosječno više vrijednosti testa (45, 56±2, 56 ; 91, 12±5, 13%) u odnosu na one koji ne planiraju nastaviti školovanje (43, 71±2, 52) ; 87, 43±5, 05), p=0, 028. Ispitanici koji pohađaju gimnaziju imaju nešto više prosječne vrijednosti rezultata (45, 88±2, 1 ; 91, 76±4, 2%) u odnosu na ispitanike koji pohađaju ekonomsku školu (44, 92±2, 92 ; 89, 84±5, 85%), p=0, 056. Rasprava: Nema statistički značajne razlike s obzirom na spol i mjesto stanovanja. S obzirom na srednju školu koju ispitanici pohađaju, uočena je granično statistički značajna razlika. Statistički značajna razlika uočena je između ispitanika koji planiraju nastaviti školovanje u odnosu na ispitanike koji to ne planiraju. Potrebno je daljnje provođenje ovakvih istraživanja i aktivnosti usmjerene dosezanju još više razine zdravstvene pismenosti adolescenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek

Profili:

Avatar Url Štefica Mikšić (autor)

Avatar Url Željko Mudri (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Duvnjak, Dalia; Mudri, Željko; Plužarić, Jadranka; Mikšić, Štefica;
Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola // Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value
Slovenj Gradec, Slovenija, 2019. str. 127-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Duvnjak, D., Mudri, Ž., Plužarić, J., Mikšić, Š. & (2019) Zdravstvena pismenost učenika srednjih škola. U: Zdravje kot vseživljenska in trajnostna vrednota, Health as a lifelong and sustainable value.
@article{article, author = {Duvnjak, Dalia and Mudri, \v{Z}eljko and Plu\v{z}ari\'{c}, Jadranka and Mik\v{s}i\'{c}, \v{S}tefica}, year = {2019}, pages = {127-133}, keywords = {zdravstvena pismenost, u\v{c}enici, srednja \v{s}kola, komunikacija}, title = {Zdravstvena pismenost u\v{c}enika srednjih \v{s}kola}, keyword = {zdravstvena pismenost, u\v{c}enici, srednja \v{s}kola, komunikacija}, publisherplace = {Slovenj Gradec, Slovenija} }
@article{article, author = {Duvnjak, Dalia and Mudri, \v{Z}eljko and Plu\v{z}ari\'{c}, Jadranka and Mik\v{s}i\'{c}, \v{S}tefica}, year = {2019}, pages = {127-133}, keywords = {health literacy, students, high school, communication}, title = {Health literacy of high school students}, keyword = {health literacy, students, high school, communication}, publisherplace = {Slovenj Gradec, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font