Pregled bibliografske jedinice broj: 1126558
Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju
Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23. (2021), 1.; 63-79 doi:10.15516/cje.v23i1.3915 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1126558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s
teškoćama u razvoju
(Music Therapy in Educating Children with
Developmental Disabilities)
Autori
Katušić, Ana ; Burić, Ksenija
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23.
(2021), 1.;
63-79
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Individualni edukacijski plan ; muzikoterapija ; improvizacijski modeli ; obrazovanje ; djeca s teškoćama u razvoju
(Individual Education Plan ; music therapy ; improvisational models ; education ; children with developmental disabilities)
Sažetak
Muzikoterapija djeluje kao zasebna disciplina u interdisiciplinarnom području znanosti i umjetnosti. Za razliku od glazbenoga obrazovanja, muzikoterapija je usmjerena prema razvoju i jačanju neglazbenih vještina koristeći glazbu kao simbol emocionalnoga i osobnoga rasta. Svrha je ovoga rada prikazati pregled teorijskih osnova muzikoterapije na području humanističke psihologije i glazbene pedagogije, kao i razvoj modela muzikoterapije koji su proizašli iz navedenih teorijskih pravaca. Modeli muzikoterapije koji se najčešće koriste u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju zasnivaju se na improvizacijskim tehnikama muzikoterapije, a obuhvaćaju: terapiju slobodnom improvizacijom, kreativnu muzikoterapiju poznata kao Nordoff-Robbins model i Orff muzikoterapiju. Improvizacija u ovim modelima ima ključnu ulogu tijekom usvajanja i poticanja vještina. Korištenje zvukova, sviranje instrumenata, stvaranje glazbe ovdje i sada, omogućava izražavanje i istraživanje, a djeci pruža mogućnost samoostvarenja na različitim razvojnim područjima. Naposljetku u radu se nudi prikaz primjene muzikoterapije u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, njegove jedinstvenosti te poveznice u odnosu na pristup obrazovanja kroz glazbu sukladno postavljenim ciljevima Individualnog edukacijskog plana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus