Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1126443

Je li standardizacija obrazovanja opravdana?


Vrcelj, Sofija; Mrnjaus, Kornelija; Jalušić, Anđelka
Je li standardizacija obrazovanja opravdana? // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 191-206


CROSBI ID: 1126443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Je li standardizacija obrazovanja opravdana?
(IS THE STANDARADIZATION OF EDUCATION JUSTIFIED?)

Autori
Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus, Kornelija ; Jalušić, Anđelka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju

Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
191-206

ISBN
978-953-361-081-4

Ključne riječi
standardizacija obrazovanja, zagovornici i protivnici standardizacije obrazovanja, nastavnici, učenici
(standardization of education, advocates and opponents of standardization of education, teachers, students)

Sažetak
Mišljenja oko standardizacije obrazovanja nisu jedinstvena. Na jednoj strani su zagovornici standardizacije koji smatraju da su standardi dobar pokazatelj kvalitete obrazovanja na nacionalnoj i međunarodnoj razini što omogućuje usporedbe, a koje mogu biti dobre smjernice za inoviranje i/ili reforme obrazovanja. Temeljna je podloga ovog pristupa vjera u sposobnosti obrazovnih političara da oni znaju precizno odrediti što učenici trebaju znati i za što trebaju biti sposobni ( na tržištu rada) te na koji način nastavnici trebaju raditi. Na drugoj strani, protivnici standardizacije smatraju da je postavljanje standarda inherentno štetno jer određujući što i kako nastavnici i učenici trebaju raditi može umanjiti kvalitetu rada. Standardima se određuje što je važno namećući time analogiju industrijske proizvodnji, pri čemu učenici postaju „proizvodi“, a njihova se ponašanja određuju kao „izlazne vještine“, „kompetencije“ i „ishodi“. U potrazi za odgovorom na pitanje je li standardizacija obrazovanja opravdana, autorice u ovom radu analiziraju pro et contra standardizaciji obrazovanja koja se uvukla u obrazovne sustave diljem svijeta i posebno je izražena u neoliberalnoj politici i kulturi audita.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Kornelija Mrnjaus (autor)

Avatar Url Sofija Vrcelj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrcelj, Sofija; Mrnjaus, Kornelija; Jalušić, Anđelka
Je li standardizacija obrazovanja opravdana? // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 191-206
Vrcelj, S., Mrnjaus, K. & Jalušić, A. (2021) Je li standardizacija obrazovanja opravdana?. U: Kovač, V., Rončević, N. & Gregorović Belaić, Z. (ur.) U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 191-206.
@inbook{inbook, author = {Vrcelj, Sofija and Mrnjaus, Kornelija and Jalu\v{s}i\'{c}, An\djelka}, year = {2021}, pages = {191-206}, keywords = {standardizacija obrazovanja, zagovornici i protivnici standardizacije obrazovanja, nastavnici, u\v{c}enici}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Je li standardizacija obrazovanja opravdana?}, keyword = {standardizacija obrazovanja, zagovornici i protivnici standardizacije obrazovanja, nastavnici, u\v{c}enici}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Vrcelj, Sofija and Mrnjaus, Kornelija and Jalu\v{s}i\'{c}, An\djelka}, year = {2021}, pages = {191-206}, keywords = {standardization of education, advocates and opponents of standardization of education, teachers, students}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {IS THE STANDARADIZATION OF EDUCATION JUSTIFIED?}, keyword = {standardization of education, advocates and opponents of standardization of education, teachers, students}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font