Pregled bibliografske jedinice broj: 1126276
Komunikacija u zdravstvenom timu: izazovi i perspektive
Komunikacija u zdravstvenom timu: izazovi i perspektive, 2021., diplomski rad, diplomski, Studij sestrinstva, Zagreb
CROSBI ID: 1126276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija u zdravstvenom timu:
izazovi i perspektive
(Communication in the healthcare team: challenges
and perspectives)
Autori
Stojanov, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Studij sestrinstva
Mjesto
Zagreb
Datum
27.04
Godina
2021
Stranica
32
Mentor
Puntarić, Dinko
Ključne riječi
Komunikacija, bolesnik, zdravstveni timovi, suradnja, izazovi, perspektiva
(Communication, patient, health teams, collaboration, challenges, perspective)
Sažetak
Učinkovita zdravstvena komunikacija može pridonijeti uspjehu medicinskih savjetovanja, liječenja ili cijelih zdravstvenih sustava. Razgovor liječnika i medicinske sestre i ostalih članova zdravstvenog tima, kao i sa bolesnikom odvija se na međuljudskoj razini, u kojoj se dogovaraju važne zdravstvene odluke u izravnom kontaktu. Ali čak i u međuprofesionalnim timovima u kliničkom kontekstu pridonosi povećanoj produktivnosti i pozitivnim ishodima u skrbi za bolesnika. Sveobuhvatna komunikacija o mogućnostima i rizicima od nepobitne je važnosti na svim razinama komunikacije. Važno je pozabaviti se individualnim karakteristikama bolesnika, kao i prepoznati i riješiti svojstva relevantnih zdravstvenih rizika. Na taj se način bolesniku i članovima tima daje najbolja moguća sposobnost donošenja zdravstvenih odluka koje su za njega optimalne. Kroz komunikaciju bila ona verbalna ili neverbalna se daje zdravstvenim radnicima uvid u kakvom je statusu sam bolesnik bez obzira kakav dojam on sam daje. Komunikacija označava proces u kojem pojedinac ili grupa iznosi informacije o idejama, osjećajima i namjerama druge osobe. U skupini ljudi komunikacija je više od pukog prijenosa poruke, jer je dodatak stvarnoj razmjeni informacija, motivaciji, emocionalnom i socijalnom aspektu gdje se nalaži srž same komunikacije. Ona ne služi samo prijenosu informacije, nego priprema odluke i generira motivaciju. Komunikacija se odvija usmeno i pismeno kao verbalna komunikacija, kao i putem izraza lica, gesta, glasa i osobnog izgleda, odvija se kao i neverbalna komunikacija. Članovi tima moraju biti senzibilni za komunikacijske izazove te pridonijeti specijaliziranim znanjima i vještinama koje sama komunikacija unutar tima stavlja pred njih. Uz strategiju u zdravstvenoj komunikaciji treba se razviti suradnja unutar zdravstvenih timova kako bi se unaprijedio timski rad između članova, razmjenjivale se relevantne informacije i promovirala koordinacija u donošenju relevantnih zdravstvenih odluka, komunikacijskim izazovima i perspektivama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita