Pregled bibliografske jedinice broj: 1126251
KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE
KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE // Media, culture and public relations, 12 (2021), 1; 47-72 doi:10.32914/mcpr.12.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1126251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U
HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE
(COMMUNICATION INTERPRETATION OF MEDIA CONTENT IN
CROATIAN PRESS ON THE GOVERNMENT OF THE REPUBLIC
OF
CROATIA)
Autori
Plenković, Mario ; Hadžić, Slobodan ; Hadžić, Jelena ; Kučiš, Vlasta ; Mustić, Daria
Izvornik
Media, culture and public relations (1333-6371) 12
(2021), 1;
47-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Komunikologija, Vlada RH, mediji, medijski sadržaji, tiskovine, komunikološka interpretacija
(Communication science, Government of the Republic of Croatia, media, media content, publications, communication interpretation)
Sažetak
Komunikološka prakseološka evaluacija medijskih sadržaja u hrvatskim tiskovinama (pisani vizualni novinski sadržaji) spram rada Vlade Republike Hrvatske i vladinih institucija, u ovom istraživanju, dala je odgovor na pitanje jesu li hrvatski tiskovni mediji ogledalo stvarnih događanja ili su iskrivljena i preoblikovana stvarnost o Vladi RH. Osnovni cilj ove longitudinalne projektne istraživačke studije je saznati kako hrvatske tiskovine svojim (ne)kritičkim autorskim pisanim i vizualnim sadržajima utječu na formiranje javnog mnijenja kod građana RH o radu i ugledu Vlade RH. Korištena je kvalitativna i kvantitativna paradigmatska ontološka, epistemiološka, aksiološka, retorička, statistička i empirijska istraživačka metodologija. Odabirom komunikološke prakseološke univerzalne istraživačke metode od pet evalvacijskih varijabli: (1) objektivnost, (2) primjerenost, (3) brzina / pravovremenost medijskih sadržaja, (4) atraktivnost i (5) društvena angažiranost, u evaluaciji hrvatskih tiskovina (novine i vizualna produkcija) analiziran je temeljni komunikološki model javnog komuniciranja „svi, sa svima, o svemu, potpuno, argumentirano i osobno odgovorno“ na svim razinama pisane i vizualne novinske produkcije u hrvatskim tiskovinama u istraživačkim vremenskim granicama od 3. siječnja do 3.veljače 2021.godine. Projektno istraživanje je longitudinalnog karaktera (istraživačka studija br.1.). U ovom istraživanju autori prezentiraju samo dio istraživačkih projektnih rezultata, koji se odnose na dobivene empirijske istraživačke rezultate, koji se odnose na interpretacijsku komunikološku analizu objektivnosti, primjerenosti, brzine (pravovremenosti), atraktivnosti, te društvene angažiranosti novinskih pisanih i vizualnih evaluacijskih medijskih sadržaja. Rezultati segmentirano prezentiranih empirijskih istraživanja su pokazali visoku korelacijsku zastupljenost novinskih pisanih vizualnih medijskih sadržaja na temu Vlade i premijera Vlade RH, te ukazuju na visoku ekstremnu zastupljenost, u pojedinačnim tiskovinama, s iracionalnim negativnim novinskim pisanim i vizualnim objavama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb