Pregled bibliografske jedinice broj: 1126231
Elektromobilnost kao Internet vozila
Elektromobilnost kao Internet vozila // 40. međunarodni elektroinženjerski simpozij, EIS 2021 "Dani Josipa Lončara": zbornik radova / Srb, Neven (ur.).
Zagreb: Elektrotehničko društvo Zagreb, 2021. str. 1-11 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1126231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektromobilnost kao Internet vozila
(Electromobility as Internet of Vehicles)
Autori
Balaž, Zdenko ; Jelić, Anton
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
40. međunarodni elektroinženjerski simpozij, EIS 2021 "Dani Josipa Lončara": zbornik radova
/ Srb, Neven - Zagreb : Elektrotehničko društvo Zagreb, 2021, 1-11
Skup
40. međunarodni simpozij: Dani Josipa Lončara (EIS 2021)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.05.2021. - 07.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inteligentni sustavi ; autonomno vozilo ; elektromobilnost ; internet vozila ; interoperabilnost
(intelligent systems ; autonomous vehicle ; electromobility ; internet vehicles ; interoperability)
Sažetak
Emisija CO2 u prometu u europskim zemljama je danas otprilike 25%. Evolucija i razvoj interneta stvari unosi najpropulzivnije promjene u promet i autoindustriju te stvara jednu novu eru, tzv. eru interneta vozila (eng. Internet of Vehicles - IoV). Elektromobilnost u internetu vozila podrazumijeva da će električna vozila biti autonomna, povezana, i dijeljena s interakcijom podataka u realnom vremenu između ne samo vozila već svih kognitivnih sudionika u prometu i inteligentnih sustava prometne infrastrukture. U radu su prezentirani rezultati istraživanje provedeni na Elektrotehničkom odjelu Tehničkog veleučilišta u Zagrebu koji se odnose na autonomnost, inteligentne sustave, komunikacijske infrastrukture i platforme koje imaju za cilj prikupljati, obrađivati i uporabiti raspoložive podatke i informacije pomoću kojih upravljaju i nadziru prometovanje vozila u stvarnom vremenu. Autonomna su vozila, klasificirana u pet razina, od L0-Nulta razina autonomnosti vozila, tzv. neautonomna razina što znači da je vozilo bez ikakve autonomije do L5-Peta razina autonomnosti vozila koja podrazumijeva potpunu automatizaciju vozila bez potrebe za vozačem. Komponenta povezanosti prelazi u integraciju interakcijom podacima u realnom vremenu između svih inteligentnih sustava vozila i prometne infrastrukture i podrazumijeva: kognitivnu percepciju i prevenciju i interoperabilne platforme mobilnosti čija je okosnica server kognitivnih rješenja koji je istovremeno i ekosustav mobilnosti. Integracijom i raspolaganjem različitih informacija teži se sve efikasnijem pružanju uslugu i prilagodbi ponuda odabirom preferencija. To kognitivno kalkuliranje omogućuju tehnološke platforme kombiniranjem strojnog učenja, zaključivanja, obrade prirodnog jezika, govora, interakcije ljudi s računalima, do razine integracija koja oponaša funkcioniranje ljudskog mozga i pomaže u poboljšanju odlučivanja. Očekivano je da se u budućnosti automobil neće u prosjeku rabiti četiri posto ukupnog vremena eksploatacije kao sada, već će iskoristivost biti 70 posto vremena. Dijeljeni će se automobili rabiti cijelo vrijeme te godišnje prelaziti više od 250 tisuća kilometara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu,
Sveučilište VERN, Zagreb
Profili:
Zdenko Balaž
(autor)