Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1125959

Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova


Šparavec, Ana
Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1125959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova
(Design and semantics of universal signs)

Autori
Šparavec, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.09

Godina
2013

Stranica
44

Mentor
Mahović Poljaček, Sanja

Ključne riječi
znakovi, simboli, univerzalnost znakova, likovne tehnike
(signs, symbols, universality of signs, art techniques)

Sažetak
Znakovi se koriste u svim aspektima ţivota, od verbalnog govora, pokreta tijela, pisanja, crtanja, pogleda. U oblikovanju sluţe kao vizualni jezik kojim se tumači neki prizor ili ideja. U ovom radu je obraĎena tema oblikovanja i semantike univerzalnih znakova kako bi se pojasnila njihova uloga u svakodnevnom oblikovanju. Praktični dio rada obuhvaća izradu i oblikovanje grupe alternativnih znakova i simbola nasuprot postojećim univerzalnim znakovima. Kroz anketu je promatrana prepoznatljivost novih znakova i mogućnost njihove primjene u svakodnevnoj komunikaciji. Rezultati i zaključci ovog istraţivanja ukazali su na spremnost i ţelju ispitanika na prihvaćanje promjena u oblikovanju, te su ponuĎena nova rješenja u budućem korištenju alternativnih znakova. Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova istraţeni su izradom znakova koji se mogu promatrati u okviru grafičke umjetnosti. Radi se o oblikovanju znakova za odreĎene likovne tehnike kako bi se uvidjela njihova univerzalna prepoznatljivost. Pokazalo se da prepoznatljivost znakova opada u slučaju kada je znak isključen iz konteksta koji predstavlja te da znakovi koji predstavljaju opće poznate pojmove su u velikoj mjeri lako prepoznati. Znakovi koji predstavljaju specifične likovne tehnike, kao npr. akvatinta, nisu uopće prepoznati zbog neupućenosti ispitanika u princip te tehnike, kao i nedefiniranog konteksta značenja. Rezultati su pokazali da neovisno o kojem se znaku radi, njegovo značenje ipak neće biti univerzalno. Naročito se to pokazalo za znakove koji predstavljaju neka specifična značenja, poput znakova za pojedine likovne tehnike koje su promatrane u ovom radu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Mahović Poljaček (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šparavec, Ana
Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
Šparavec, A. (2013) 'Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova', diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}paravec, Ana}, year = {2013}, pages = {44}, keywords = {znakovi, simboli, univerzalnost znakova, likovne tehnike}, title = {Oblikovanje i semantika univerzalnih znakova}, keyword = {znakovi, simboli, univerzalnost znakova, likovne tehnike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}paravec, Ana}, year = {2013}, pages = {44}, keywords = {signs, symbols, universality of signs, art techniques}, title = {Design and semantics of universal signs}, keyword = {signs, symbols, universality of signs, art techniques}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font