Pregled bibliografske jedinice broj: 1125847
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj // Zbornik sažetaka radova / Matešić, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2019. str. 73-74 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak)
CROSBI ID: 1125847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najznačajniji elementi društveno odgovornog
poslovanja prehrambenih kompanija u Republici
Hrvatskoj
(The most important elements of corporate social
responsibility of food companies in the Republic
of Croatia)
Autori
Zlatar-Vulić, Romana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka radova
/ Matešić, Mirjana - Zagreb : Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2019, 73-74
Skup
11. konferencija o društveno odgovornom poslovanju (DOP)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.11.2019. - 20.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje, odluka o kupnji, prehrambeni proizvodi
(corporate social responsibility, purchase decisions, food products)
Sažetak
Hrvatska bilježi kontinuirani rast interesa za primjenu koncepta „društveno odgovornog poslovanja“ (DOP-a). Koncept društveno odgovornog poslovanja uključuje ekonomsku, ekološku i socijalnu odgovornost i kao takav prepoznat je kao važan čimbenik sve većeg broja poslovnih subjekata. Bez obzira na područje djelatnosti hrvatska poduzeća su prepoznala važnost uvođenja društveno odgovornog poslovanja u vlastitu strategiju djelovanja, a s ciljem formiranja održivog poslovanja i održive zajednice. Društveno odgovorno poslovanje prepoznali su i potrošači te se i kod njih bilježi sve veći interes za društvenu odgovornost poslovnih subjekata. Do sada su provedena brojna istraživanja vezana uz društvenu odgovornost hrvatskih poduzeća. Međutim, istraživanja se nisu bavila razumijevanjem društveno odgovornog poslovanja prehrambenih poduzeća od strane hrvatskih potrošača. Stoga, ovaj rad daje uvid u razumijevanje društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija od strane hrvatskih potrošača kao i informacije o tome koje je područje unutar društveno odgovornog poslovanja najvažnije za potrošače prilikom kupnje prehrambenih proizvoda. Istraživanje DOP-a te ponašanja potrošača u procesu kupnje prehrambenih proizvoda obuhvatilo je 105 ispitanika pretežno s područja sjeverozapadne Hrvatske. Istraživanje je provedeno online anketnim upitnikom u listopadu i studenom 2017. godine. Dobiveni rezultati statistički su obrađeni. Rezultati istraživanja su pokazali da potrošači prilikom kupnje prehrambenih proizvoda, najmanji značaj pridaju kontinuiranom pozitivnom financijskom poslovanju prehrambenih poduzeća dok najveći značaj pridaju društveno odgovornim aktivnostima poduzeća jer tako stječu osjećaj vlastitog doprinosa pozitivnom aspektu DOP-a, odgovornom ponašanju poduzeća prema okolišu i prirodnim resursima te brizi poduzeća za globalni okoliš. Istraživanje je pokazalo da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob i stručnu spremu potrošača kada se radi o utjecaju brige poduzeća za globalni okoliš na odluku o kupnji. Briga za globalni okoliš najvažnija je potrošačima srednje životne dobi te onima koji imaju završen preddiplomski ili diplomski studij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
PODRAVKA prehrambena industrija d.d. FC "Istraživanje i razvoj
Profili:
Romana Zlatar-Vulić
(autor)