Pregled bibliografske jedinice broj: 1125717
Istraživanje poentilističkog načina slikanja i slikanja po principima akcijskog slikarstva
Istraživanje poentilističkog načina slikanja i slikanja po principima akcijskog slikarstva, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - Odsjek za učitelje, Zadar
CROSBI ID: 1125717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje poentilističkog načina slikanja i
slikanja po principima akcijskog slikarstva
(Exploring pointillistic way of painting and painting
according to the principles of action painting)
Autori
Gagula, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - Odsjek za učitelje
Mjesto
Zadar
Datum
08.04
Godina
2021
Stranica
56
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
poentilizam, "točka", mrlja, slikarska tekstura, faktura, optičko miješanje boja, apstraktni ekspresionizam, potez
(pointilism, "dot", spot, painting texture, optical colour mixing, abstract exspressionism, painting stroke)
Sažetak
Teorijski pristup temi ovog istraživanja obuhvaća definiranje i objašnjavanje osnovnih pojmova kao što su boja, kontrast, tekstura, faktura i miješanje boja, a značajni su za istraživanje teme navedene u naslovu. Povijesnim pregledom događaja koji su doveli do razvoja najprije poentilizma u 19. stoljeću te potom apstraktnog ekspresionizma 1940-ih godina, utvrđujemo okolnosti u kojima nastaju ti pravci u umjetnosti te upoznajemo njihove najznačajnije predstavnike. Poentilizam sa svojim predstavnicima, Paulom Signacom i Georgesom Seuratom, donosi vrlo zahtjevan i profinjen način slikanja, koji karakterizira mnoštvo sitnih „točkica“ koje se gledane iz daljine stapaju u ljudskom oku i stvaraju privid određene boje. Navedena pojava se naziva optičko miješanje boja. S druge strane, Jackson Pollock svijetu umjetnosti donosi spontani i energični apstraktni ekspresionizam, poznat i kao akcijsko slikarstvo. Iz samog imena ovog pravca, možemo iščitati da se radi o nekakvoj akciji odnosno da umjetnik slika sa svih strana platna, u pokretu je, koristi različite načine nanošenja boje na platno te tako izražava svoju energiju. Spomenuta dva umjetnička pravca u svojoj definiciji posjeduju pojmove koji se javljaju u nastavi Likovne kulture te učenicima mogu poslužiti kao inspiracija za izražavanje u likovnom radu. U praktičnom dijelu istraživanja, prikazani su izvedeni likovni radovi koji mogu poslužiti kao primjeri načina na koji bi se poentilizam i apstraktni ekspresionizam mogli uklopiti u nastavu Likovne kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti