Pregled bibliografske jedinice broj: 1125511
Nastavne osnove hrvatskoga jezika u srednjoškolskom obrazovanju odraslih
Nastavne osnove hrvatskoga jezika u srednjoškolskom obrazovanju odraslih, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu / Kroatistika, Zagreb
CROSBI ID: 1125511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne osnove hrvatskoga jezika u srednjoškolskom obrazovanju odraslih
(BASICS OF TEACHING CROATIAN LANGUAGE IN SECONDARY EDUCATION OF ADULT)
Autori
Herceg, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu / Kroatistika
Mjesto
Zagreb
Datum
13.03
Godina
2013
Stranica
211
Mentor
Slavić, Dean
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, obrazovanje odraslih, nastavne osnove, hrvatski jezik, Hrvatski kvalifikacijski okvir
(lifelong learning, adult education, teaching basics, Croatian language, Croatian qualification framework)
Sažetak
Obrazovanje odraslih, u konceptu cjeloživotnoga učenja, zahtijevat će značajne promjene u organizaciji procesa učenja i obrazovanja odraslih. Za razliku od tradicionalnoga pristupa s nastavnim planovima i programima, koji naglašavaju sadržaje koje treba poučavati, nastavne osnove bi trebale propisati ishode učenja, određujući standarde znanja, vještina i sposobnosti koje trebaju dostići svi polaznici. Osnovni je cilj istraživanja, u ovom radu, iznalaženje i oblikovanje novih modela nastavnih osnova hrvatskoga jezika u programima osposobljavanja i usavršavanja srednjoškolskoga obrazovanja odraslih s namjerom poticanja nove pravne regulative. Provedenim istraživanjima dokazali smo potrebu za implementacijom nastavnih osnova hrvatskoga jezika u svaki program osposobljavanja i usavršavanja kako bi se polaznicima omogućila potrebna razina pismenosti. Držimo da se programski sadržaji koji se sada koriste trebaju prilagoditi nizu različitih interesa, a prije svega primarnim korisnicima obrazovnih sadržaja, polaznicima, kojima treba omogućiti da postanu aktivni usvojitelji i korisnici znanja. Nastavnik mora nužno poznavati znanje (sadržaj) nastavnoga predmeta koji poučava, ali i psihološka, sociološka, pedagoška, didaktička i druga znanja i osposobljenosti pomoću kojih će ostvariti poučavanja polaznika, a što se u toj ulozi jednim imenom naziva metodička znanja. Suradnja svih sudionika obrazovnoga procesa zadovoljit će kvalitetu obrazovanja na svim razinama. Budući da je kvaliteta, općenito, subjektivna kategorija i može imati različito značenje za različite korisnike, donošenje Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira omogućit će sagledavanje svih aspekata već u ranim fazama oblikovanja programa. U procesu donošenja Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira držimo da je neophodno usvojiti pristup kvaliteti. Ostvarena razina kvalitete, promatrana na ovaj način, ima tendenciju neprestanoga rasta jer se obrazovni sadržaji, nastavne osnove hrvatskoga jezika, moraju mijenjati u skladu s promijenjenim društvenim zahtjevima i potrebama. Namjera nam je zadovoljiti ove kriterije na način da se Hrvatski kvalifikacijski okvir doživi i etablira kao „condicio sine qua non“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb