Pregled bibliografske jedinice broj: 1125448
Utjecaj glazbenih sposobnosti na učenje naglasaka hrvatskoga standardnoga jezika
Utjecaj glazbenih sposobnosti na učenje naglasaka hrvatskoga standardnoga jezika // Ars ChorAlis 2016: Četvrti međunarodni simpozij o korusologiji: zborska umjetnost – pjevanje – glas / The Fourth International Symposium on Chorusology: Choral Art – Singing – Voice
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1125448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj glazbenih sposobnosti na učenje naglasaka hrvatskoga standardnoga jezika
(The influence of musical abilities on learning the accents of the standard Croatian)
Autori
Vlah, Ana ; Pletikos Olof, Elenmari ; Vlašić Duić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Ars ChorAlis 2016: Četvrti međunarodni simpozij o korusologiji: zborska umjetnost – pjevanje – glas / The Fourth International Symposium on Chorusology: Choral Art – Singing – Voice
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 31.03.2016. - 02.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski naglasci, prepoznavanje
(Croatian accents, recognition)
Sažetak
Ovisno o porijeklu, o tome kakav govor imaju njihovi roditelji, bake i djedovi, učitelji, ulica i prijatelji, govornici hrvatskog jezika imaju različite naglasne sustave. U varijetetima hrvatskoga jezika dva su temeljna naglasna sustava: visinski ili tonsko-dinamički (kojima se govori primjerice u Osijeku, Splitu i Zadru) i udarni ili dinamički (u Zagrebu, Varaždinu i Rijeci). U hrvatskom jeziku standardan je samo visinski naglasni sustav koji se tradicionalno opisuje kao četveronaglasni sustav, s kračinama i zanaglasnim dužinama. Probleme sa standardnim naglašavanjem imaju oni govornici hrvatskoga jezika koji ne dolaze sa štokavskoga područja jer je standardna prozodija riječi većim dijelom preuzeta iz novoštokavskih govora. Kod poučavanja hrvatskoga standardnoga naglasnog sustava govornici s udarnim naglasnim sustavom imaju dvostruki problem: izgovora i prepoznavanja naglasaka, a govornici s visinskim sustavom problem prepoznavanja. U istraživanju polazimo od hipoteze da glazbena sposobnost utječe na lingvističku sposobnost prepoznavanja osobina hrvatskih visinskih naglasaka. Provjerit ćemo hoće li studenti s boljim glazbenim sposobnostima imati bolje predispozicije za svladavanje visinskih naglasaka karakterističnih za hrvatski standardni jezik. Hoće li to ovisiti i o njihovom formalnom obrazovanju (glazbenom ili filološkom) te o tome kojeg su organskog idioma (udarnog ili visinskog)? Ispitanike različitog porijekla i obrazovanja testirat ćemo u percepciji prozodijskih elemenata (tonske visine, glasnoće i trajanja) na glazbenom i na jezično-govornom materijalu. Zaključci istraživanja pomoći će u daljnjem obrazovanju studenata kojima je važno poznavanje hrvatskih naglasaka te možda otvoriti nove strategije povezivanja važnosti učenja pjevanja ili sviranja i učenja jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb