Pregled bibliografske jedinice broj: 1125222
Kamishibai - primjena u radu s djecom rane i predškolske dobi
Kamishibai - primjena u radu s djecom rane i predškolske dobi, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1125222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kamishibai - primjena u radu s djecom rane i
predškolske dobi
(Kamishibai - Application in Working with Children
of Early and Preschool Age)
Autori
Stjepović, Đive
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
34
Mentor
Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Ključne riječi
kamishibai ; umjetnost ; priča ; predškolski odgoj ; odgajatelj ; dijete ; empatija
(kamishhibai ; art ; story ; pre-school education ; educator ; child ; empathy)
Sažetak
Kamishibai je tradicionalan način japanskog pripovijedanja. Može se definirati kao skup kartica korištenih za vizualni poticaj pri čitanju priče s poleđine kartica. Sastoji se od skupa slika koje pripovijeda pripovjedač. Dijelimo ga na jednostavni – kada se izvođač koristi isključivo slikama koje pridržava rukama te ih izmjenjuje i priča priču ili može uključivati drvenu kutiju – 'kazalište' u kojoj su kartice poredane po tijeku čime je olakšano pomicanje slika – razrađeni. Oblik je umjetnosti koji kombinira usmene, vizualne i tiskane mehanizme pismenosti. Funkcija ovog načina pripovijedanja u prošlosti bila je zabavljati djecu u Japanu te uz to prodavati slatkiše kako bi pripovjedači zaradili za život. Priče su oslikane ilustracijama koje se izmjenjuju sukladno radnji. Predstave kamishibaia održavale su se na ulicama Japana sve do pojave televizora kada je on ostao samo uspomena i vrijedna kulturna baština Japana. Nakon dugo vremena ponovno se budi interes za ovakvom vrstom pripovijedanja, pogotovo na području odgojno obrazovnih ustanova, odgajatelja koji kamishibai vide kao dobru metodu podučavanja prilikom rada s djecom. Kao takvog možemo ga definirati kao tehniku koja kvalitetno razvija empatiju kod djece rane i predškolske dobi upravo iz razloga što se kod djece, slušajući priču koju prati kretanje slika, aktiviraju određeni osjećaji te obogaćuje emocionalni doživljaj koji budi kreativnost i motivaciju. Također, o kvalitetnom i pozitivnom empatijskom komuniciranju možemo govoriti kroz kamishibai upravo zato što aktivira i obogaćuje emocionalni doživljaj koji pobuđuje kreativnost i motivaciju kod djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)