Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1125200

Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj


Rončević, Nena; Lončarić, Darko
Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 115-145


CROSBI ID: 1125200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj
(Validation of measuring instruments in the field of education for sustainable development)

Autori
Rončević, Nena ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju

Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
115-145

ISBN
978-953-361-081-4

Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; validacija ; održivo ponašanje ; osobne prepreke ; stavovi ; emocije
(education for sustainable development ; validation ; sustainable behavior ; personal barriers ; opinions ; emotions)

Sažetak
Istraživanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (OOOR) još uvijek nisu iznjedrila široko prihvaćene i validirane instrumente koji istražuju sve dimenzije, a postoji i potreba da se postojeći mjerni instrumenti prilagode i validiraju lokalnom kontekstu unutar kojeg se primjenjuju. Stoga je cilj ovog rada bio prevesti i utvrditi osnovne metrijske karakteristike odabranih instrumenata na uzorku srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji i kritički se osvrnuti na konceptualnu valjanost i adekvatnost pitanja unutar lokalnoga konteksta. U radu se istražuje konstruktna valjanost i pouzdanost tipa unutarnje konzistencije za četiri instrumenta koji mjere 1. Održivo ponašanje, 2. Osobne prepreke prema održivom razvoju, 3. Stavove prema obrazovanju za održivi razvoj i 4. Emocije prema održivosti (Grund i Brock, 2019, 2020). Rezultati konfirmatornih faktorskih analiza pokazali su kako nije potvrđena očekivana jednofaktorska struktura primijenjenih ljestvica osim na ljestvici Emocije prema održivosti, za koju je dobivena relativno slaba podrška jednofaktorskom modelu mjernog instrumenta. Pri provjeri faktorske strukture instrumenata uspoređeni su rezultati primjene različitih metoda procjene parametara (ML i DWLS) te su potvrđeni prethodni nalazi o neprimjerenosti korištenja većine standardnih graničnika podudaranja pri primjeni DWLS metode. Iznimka je SRMR pokazatelj koji je u različitim metodama procjene bio stabilan i usporediv te se nameće se kao jedini pokazatelj podudaranja uz kojeg je moguće primijeniti standardne graničnike podudaranja u DWLS metodi procjene parametara. U radu su dane preporuke i modificirane hrvatske verzije analiziranih ljestvica i podljestvica koje se mogu koristiti u daljnjim istraživanjima, a istodobno se postavlja i pitanje je li moguće imati univerzalne instrumente koji će mjeriti odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i njegove efekte?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Rad je realiziran u okviru interdisciplinarne
suradnje dva projekta na Filozofskom i Učiteljskom
fakultetu Sveučilišta u Rijeci.



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Avatar Url Nena Rončević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rončević, Nena; Lončarić, Darko
Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 115-145
Rončević, N. & Lončarić, D. (2021) Validacija mjernih instrumenata u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. U: Kovač, V., Rončević, N. & Gregorović Belaić, Z. (ur.) U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 115-145.
@inbook{inbook, author = {Ron\v{c}evi\'{c}, Nena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2021}, pages = {115-145}, keywords = {odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, validacija, odr\v{z}ivo pona\v{s}anje, osobne prepreke, stavovi, emocije}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Validacija mjernih instrumenata u podru\v{c}ju odgoja i obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj}, keyword = {odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, validacija, odr\v{z}ivo pona\v{s}anje, osobne prepreke, stavovi, emocije}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Ron\v{c}evi\'{c}, Nena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2021}, pages = {115-145}, keywords = {education for sustainable development, validation, sustainable behavior, personal barriers, opinions, emotions}, isbn = {978-953-361-081-4}, title = {Validation of measuring instruments in the field of education for sustainable development}, keyword = {education for sustainable development, validation, sustainable behavior, personal barriers, opinions, emotions}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font