Pregled bibliografske jedinice broj: 1125182
Odgojitelj i plesne aktivnosti u dječjem vrtiću
Odgojitelj i plesne aktivnosti u dječjem vrtiću, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1125182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojitelj i plesne aktivnosti u dječjem vrtiću
(Educator and dancing activities in the preschool
education)
Autori
Krišto, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
16.07
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Malada, Dodi ; Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Ključne riječi
plesna umjetnost ; pokret ; ritam ; antropološki status ; odgojitelj ; predškolska dob ; odgoj
(Art dance ; movement ; rhythm ; anthropological status ; educator ; preschool age ; education)
Sažetak
Ples ima veliki utjecaj na čovjeka u bilo kojoj životnoj dobi, a posebice u predškolskoj. U današnjem suvremenom načinu života djeca su sve manje motorički aktivna, a sve više vremena provode u virtualnom svijetu „vezana“ uz suvremena tehnička pomagala. Plesna umjetnost je praizvor svih umjetnosti koja ima svoj izraz u ljudskoj osobnosti. Plesna umjetnost nastala je u narodu te je u samim početcima predstavljala dio rituala zajednice, iskazivanja osjećaja u najširem smislu. Budući da je predškolska dob idealna za razvoj i odgoj – ne samo zdravstvenih, prehrambenih i higijenskih navika, nego i za cjeloviti razvoj u području tjelesne aktivnosti upravo je to razdoblje povoljno za stimuliranje razvoja morfoloških karakteristika, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te povećanje optimalnog dosega biotičkih motoričkih znanja. Dijete se u predškolskoj dobi izražava spontanim pokretima što utječe na razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te na cjelokupni razvoj. Plesom se u djece razvijaju sposobnosti kreativnog izražavanja i stvaralaštva, primjenom različitih pokreta i kretnji, a sve s igrom koja je jedna od osnovnih djetetovih potreba. U tome svemu uloga odgojitelja je ključna. Djeci je potreban svestrani odgojitelj kojemu će interesi, potrebe i sposobnosti djece biti na prvom mjestu jer samo takav odgojitelj će motivirati, ohrabriti i poduprijeti holistički razvoj djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu