Pregled bibliografske jedinice broj: 1125065
Stavovi studenata prema zanimanju Instagram blogera
Stavovi studenata prema zanimanju Instagram blogera, 2019., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1125065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata prema zanimanju Instagram
blogera
(Student's attitudes towards the Instagram blogger
profession)
Autori
Brattoni, Aleta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2019
Stranica
71
Mentor
Jurišić, Jelena ; Varga, Vanesa
Ključne riječi
društveni mediji, Instagram blogeri, influencer marketing
(social media, Instagram bloggers, influencer marketing)
Sažetak
Instagram je jedan od društvenih medija koji je u vrlo kratko vrijeme ostvario veliku popularnost, posebice meĎu mlaĎom populacijom. Krajem 2018. godine brojio je milijardu mjesečno aktivnih korisnika, te njih 500 milijuna dnevno aktivnih (Omnicore, 2019). Navedeno su znali iskoristiti oni njegovi korisnici koji su na navedenoj platformi uspostavili kredibilitet i sakupili mnogobrojnu publiku te time postali zanimljivi manjim ili većim tvrtkama kao posrednici izmeĎu brenda i kupca. Javlja se tako sve veći broj takozvanih influencera, odnosno Instagram blogera, koji fotografije ne objavljuju samo iz zabave, već kao način zarade, a koliko se takav posao razvio govore podaci kako je 86% marketinških tvrtki koristilo marketing pomoću „utjecajnih osoba”od kojih je 92% bilo zadovoljno rezultatima smatrajući takvu vrstu marketinga djelotvornom. Influencer marketing postala je tako „produţena ruka” tradicionalnome marketingu(Linqia, 2017). Uz pomoć Instagram blogera, tvrtke se pribliţavaju prvenstveno mlaĎoj generaciji, s obzirom na to da su oni ti koji platformu najviše koriste (Arbona, 2018). Upravo je zbog toga ovaj rad posvećen istraţivanju stavova mlaĎe populacije. Dakle, njegov je glavni cilj spoznati stavove studenata o zanimanju Instagram blogera. U radu je naglašena metoda mreţne ankete, a osim toga, kao izvor podataka korištena je relevantna literatura, zatim istraţivanja digitalnih agencija i graĎa s popularnih internetskih stranica, dok se analiza sadrţaja koristi kod istraţivanja profila influencera. Istraţivanje je pokazalo kako gotovo svi studenti posjeduju Instagram profil i koriste ga skoro svakodnevno. U interakciji s „utjecajnim osobama” oprezni su, ne povode se uvijek za njihovim savjetima, te ih ne smatraju uvijek vjerodostojnima. Ipak, privlače ih njihove fotografije i u njima uţivaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti