Pregled bibliografske jedinice broj: 1124978
Mogućnosti implementacije novih sadržaja u nastavu Likovne umjetnosti - interpretacija suvremenih grafita
Mogućnosti implementacije novih sadržaja u nastavu Likovne umjetnosti - interpretacija suvremenih grafita, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1124978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti implementacije novih sadržaja u
nastavu Likovne umjetnosti - interpretacija
suvremenih grafita
(The possibilities for implementing new contents
in the Visual Arts education - an
interpretavction of contemporary graffiti)
Autori
Juranović, Hana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
152
Mentor
Dulibić, Frano ; Nestić, Jasmina
Ključne riječi
likovna umjetnost, projektna nastava, grafiti, uliĉna umjetnost, zajednica
(fine arts, project-based learning, graffiti, street art, community)
Sažetak
U radu je predstavljena mogućnost implementacije suvremenih grafita i uliĉne umjetnosti kao novog sadrţaja u nastavi Likovne umjetnosti. Grafiti kao dio umjetnosti u javnom prostoru su fenomen prisutan na svim gradskim površinama te će se uĉenicima pobliţe predstaviti putem projektne nastave. Za projektnu nastavu je predviĊeno trajanje od tri tjedna. Tijekom nje će se uĉenici u prvome tjednu upoznati sa svjetskom grafiterskom scenom i njenim umjetnicima, dok će se u drugome tjednu upoznati s onom domaćom, toĉnije scenom zagrebaĉkih grafita. U trećemu tjednu uĉenici će se pobliţe upoznati s problematikom podruĉja grafita kao marginalnog dijela umjetnosti te u nju ulaze diskusijom. Kroz cijelo trajanje projektne nastave uĉenici će razvijati svoje kompetencije i vještine kritiĉkim promišljanjem u uĉioniĉkoj i terenskoj nastavi. U nastavi se takoĊer potiĉe samostalnost uĉenika, oni su glavni akteri debate putem koje se dotiĉu aktualnih pitanja na koja će pokušati odgovoriti kroz kvalitetnu argumentaciju i jasno izraţavanje stavova. Kontinuiranim radom na metodiĉkim vjeţbama uĉenici će njegovati kulturu ruke i vlastite kreativne sposobnosti koje će se izraziti i na kraju prezentirati kroz finalni projektni zadatak. Metodom samoevaluacije i koevaluacije uĉenici će razvijati smisao za odgovornost te vrednovati meĊusobnu zainteresiranost i kvalitetu aktivnosti. Ovim radom uĉenike se osvještava o postojanju umjetniĉki vrijednih grafita, van konotacija vandalizma i ilegalnih prostora. Nastoji se ukazati na mogućnost oplemenjenjivanja kulturnog ţivota urbane zajednice prostorima predviĊenima za grafite i uliĉnu umjetnost. Na izloţbama, radionicama i festivalima ili pak kroz projekte, uliĉna umjetnost i grafiti su sve popularniji umjetniĉki izraz koji doprinosi vizualnom karakteru i ambijentu grada. Kroz projektnu nastavu nastavnik osvještava, senzibilizira i usmjerava uĉenike ka donošenju vlastitih zakljuĉaka o suvremenim grafitima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb