Pregled bibliografske jedinice broj: 1124361
Instrukcijsko školsko vođenje: prikaz i analiza dosadašnjih istraživanja
Instrukcijsko školsko vođenje: prikaz i analiza dosadašnjih istraživanja // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 223-247
CROSBI ID: 1124361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Instrukcijsko školsko vođenje: prikaz i analiza
dosadašnjih istraživanja
(Instructional School Leadership: a Review and
Analysis of Recent Researches)
Autori
Kovač, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
223-247
ISBN
978-953-361-081-4
Ključne riječi
instrukcijsko školsko vođenje ; školski ravnatelji ; instrukcijski uspješne škole, učitelji, stručno usavršavanje
(instructional school leadership ; school principals ; instructional successful schools, teachers, professional development)
Sažetak
U ovom se radu prikazuju, sistematiziraju i analiziraju dosadašnje spoznaje o instrukcijskom školskom vođenju s posebnim osvrtom na ravnateljsko instrukcijsko vođenje. Instrukcijsko školsko vođenje predstavlja teorijski i praktični konstrukt koji se može opisati kroz skup uloga i zadataka školskih ravnatelja i drugih dionika uključenih u školsko vođenje, fokusiranih na unapređivanje procesa učenja i poučavanja kroz usmjeravanje, podupiranje i osiguravanje resursa učiteljima i učenicima u tim procesima. Posebna pozornost usmjerena je na prikaze rezultata empirijskih istraživanja koji pojašnjavaju neizravne doprinose koji određeni aspekti instrukcijskog vođenja imaju na jačanje školskih i učeničkih postignuća, od koji se ističu specifične prakse instrukcijskog djelovanja ravnatelja na profesionalni razvoj učitelja. Pored toga, iz recentnih istraživanja ekstrahirani su faktori koji mogu snažno djelovati na oblikovanje specifičnih praksi instrukcijskoga školskog vođenja. Dosadašnja istraživanja instrukcijskoga školskog vođenja u Hrvatskoj malobrojna su i uglavnom se referiraju na deskriptivne podatke o učestalosti prakticiranja određenih praksi instrukcijskoga školskog vođenja, pa tek valja utvrditi kakvi modeli instrukcijskoga školskog vođenja mogu (izravno ili neizravno) snažnije pridonijeti jačanju školskih i učeničkih postignuća u različitim organizacijskim i lokalnim okruženjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija