Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1124277

Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi


Šego, Ivna
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij, Split


CROSBI ID: 1124277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi
(Bringing philosophical topics closer to children in the first educational cycle)

Autori
Šego, Ivna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij

Mjesto
Split

Datum
25.11

Godina
2019

Stranica
58

Mentor
Ivana Odža

Ključne riječi
filozofske teme, metodički postupci, razredna nastava (1. obrazovni ciklus)
(methodical procedures, first educational cycle, philosophical content)

Sažetak
U radu se razmatraju metodički postupci kojima se učenicima razredne nastave (1. obrazovnog ciklusa) nastoje približiti književna djela s naglašenim filozofskim sadržajima. Kao predmet analize odabrani su ulomci iz klasičnih djela svjetske književnosti, Alise u Zemlji Čudesa i Maloga princa te izbor iz nacionalne književnosti - priče Stjepana Lice. Cilj je rada razmotriti koji se metodički postupci pokazuju dobrim izborom u prenošenju filozofskih tema, od onih jednostavnijih do složenijih za koje pretpostavljamo, s obzirom na odrednice emocionalno-psihološkoga razvoja učenika te dobi, da bi učenicima mogli predstavljati poteškoće. Istraživanje je provedeno u 4. razredu. Analiza pokazuje da su učenici, u skladu s očekivanjima, najlakše dopirali do poruka koje su bliske njihovu svakodnevnome iskustvu. Najbolje su reagirali kada je bilo riječi o empatiji i suosjećanju te o pitanjima prijateljstva i ljubavi. Poteškoće su im predstavljali pojmovi žrtve, odanosti, besmisla i povlačenja u sebe, no pokazalo se da su im se i te teme u određenoj mjeri mogle približiti. Učinkovitim metodičkim postupcima pokazali su se neki od sljedećih: čitanje s predviđanjem, heuristički razgovor, gledanje animiranoga filma, različiti oblici pisanog izražavanja (pisanje pisma, sastavci savjeta i sl.), razredna rasprava, uživljavanje u tuđe uloge i sl. Najmanje su učinkoviti bili motivacijski video u interpretaciji odabranih ulomaka iz Alise u Zemlji Čudesa, intervju s piscem te motivacijska križaljka. Složenije filozofske poruke najlakše je bilo približiti metodom razgovora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Odža (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffst.unist.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šego, Ivna
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij, Split
Šego, I. (2019) 'Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ego, Ivna}, year = {2019}, pages = {58}, keywords = {filozofske teme, metodi\v{c}ki postupci, razredna nastava (1. obrazovni ciklus)}, title = {Pribli\v{z}avanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi}, keyword = {filozofske teme, metodi\v{c}ki postupci, razredna nastava (1. obrazovni ciklus)}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ego, Ivna}, year = {2019}, pages = {58}, keywords = {methodical procedures, first educational cycle, philosophical content}, title = {Bringing philosophical topics closer to children in the first educational cycle}, keyword = {methodical procedures, first educational cycle, philosophical content}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font