Pregled bibliografske jedinice broj: 1124277
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj nastavi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 1124277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Približavanje filozofskih tema djeci u razrednoj
nastavi
(Bringing philosophical topics closer to children in
the first educational cycle)
Autori
Šego, Ivna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Odsjek za učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
25.11
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Ivana Odža
Ključne riječi
filozofske teme, metodički postupci, razredna nastava (1. obrazovni ciklus)
(methodical procedures, first educational cycle, philosophical content)
Sažetak
U radu se razmatraju metodički postupci kojima se učenicima razredne nastave (1. obrazovnog ciklusa) nastoje približiti književna djela s naglašenim filozofskim sadržajima. Kao predmet analize odabrani su ulomci iz klasičnih djela svjetske književnosti, Alise u Zemlji Čudesa i Maloga princa te izbor iz nacionalne književnosti - priče Stjepana Lice. Cilj je rada razmotriti koji se metodički postupci pokazuju dobrim izborom u prenošenju filozofskih tema, od onih jednostavnijih do složenijih za koje pretpostavljamo, s obzirom na odrednice emocionalno-psihološkoga razvoja učenika te dobi, da bi učenicima mogli predstavljati poteškoće. Istraživanje je provedeno u 4. razredu. Analiza pokazuje da su učenici, u skladu s očekivanjima, najlakše dopirali do poruka koje su bliske njihovu svakodnevnome iskustvu. Najbolje su reagirali kada je bilo riječi o empatiji i suosjećanju te o pitanjima prijateljstva i ljubavi. Poteškoće su im predstavljali pojmovi žrtve, odanosti, besmisla i povlačenja u sebe, no pokazalo se da su im se i te teme u određenoj mjeri mogle približiti. Učinkovitim metodičkim postupcima pokazali su se neki od sljedećih: čitanje s predviđanjem, heuristički razgovor, gledanje animiranoga filma, različiti oblici pisanog izražavanja (pisanje pisma, sastavci savjeta i sl.), razredna rasprava, uživljavanje u tuđe uloge i sl. Najmanje su učinkoviti bili motivacijski video u interpretaciji odabranih ulomaka iz Alise u Zemlji Čudesa, intervju s piscem te motivacijska križaljka. Složenije filozofske poruke najlakše je bilo približiti metodom razgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti