Pregled bibliografske jedinice broj: 1123947
Proračun mase praznog opremljenog trgovačkog broda empirijskim metodama
Proračun mase praznog opremljenog trgovačkog broda empirijskim metodama, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1123947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proračun mase praznog opremljenog trgovačkog broda
empirijskim metodama
(Calculation of the light ship mass of a merchant
ship by empirical methods)
Autori
Zadro, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
04.12
Godina
2020
Stranica
176
Mentor
Slapničar, Vedran
Ključne riječi
brodovi za prijevoz rasutog tereta, kontejnerski brodovi, tankeri, regresijska analiza, blok koeficijent, empirijske metode, masa praznog opremljenog broda
(bulk carriers, container ships, tankers, regression analysis, block coefficient, empirical methods, lightship mass)
Sažetak
Diplomski rad podijeljen je na 7 poglavlja. U uvodnome dijelu rada spomenuta je važnost definiranja mase praznog opremljenog broda pri osnivanju broda. Masa praznog opremljenog broda određena je za tri tipa trgovačkog broda: brodove za prijevoz rasutog tereta, kontejnerske brodove i tankere. U tu svrhu prikupljeni su podaci za 110 brodova, a što je prikazano u Poglavlju 2. Za svaki tip trgovačkog broda, napravljena je baza podataka koja sadrži najvažnije značajke broda. Kao izvor podataka poslužio je brodograđevni časopis Significant Ships. Kako bi se odredila međusobna zavisnost pojedinih značajki provedena je regresijska analiza. Rezultati regresijske analize prikazani su dijagramima rasipanja i odgovarajućim regresijskim jednadžbama. Koeficijent forme koji u najvećoj mjeri utječe na otpor broda, a određuje se u preliminarnoj fazi osnivanja broda, jest blok koeficijent. Blok koeficijent izračunat je u trećem poglavlju prema različitim empirijskim metodama te je uspoređen s vrijednostima danim u časopisu Significant Ships za pojedini tip broda. Za metodu koja je pokazala najmanje odstupanje rezultata provedena je kalibracija. U četvrtom poglavlju izrađena je baza bezdimenzionalnih formi u računalnom programu GHS (eng. General HydroStatics) za raspone blok koeficijenta od 0, 50 do 0, 85. Hidrostatske značajke formi prikazane su tablično. Peto i šesto poglavlje predstavljaju glavni dio diplomskog rada. Najkompleksnija značajka koju projektant treba odrediti u ranoj fazi osnivanja broda je masa praznog opremljenog broda. Stoga je u petom poglavlju napravljen popis i analiza dostupnih metoda za procjenu mase praznog opremljenog broda za pojedini tip trgovačkog broda, a koje se temelje na empirijskim podacima izgrađenih brodova. U šestom poglavlju su izračunate mase praznog opremljenog broda koristeći empirijske metode. Dobivene vrijednosti su uspoređene s vrijednostima mase praznog opremljenog broda danima u časopisu Significant Ships. Kao i kod računanja blok koeficijenta, za metodu koja je pokazala najmanje odstupanje rezultata, provedena je kalibracija. Na kraju rada iznesen je zaključak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Vedran Slapničar
(mentor)