Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1123782

Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama


Petrušić, Daniela; Brkan, Lidija
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX (2021), 1; 139-151 doi:10.31192/np.19.1.10 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1123782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama
(Students’ Musical Preferences for Major and Minor Compositions)

Autori
Petrušić, Daniela ; Brkan, Lidija

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XIX (2021), 1; 139-151

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
dur ; glazbene preferencije ; klasična glazba ; mol ; nastava glazbe
(mmajor ; musical preferences ; classical music ; minor ; music teaching)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije klasične glazbe, učeničke preferencije klasične glazbe u duru i u molu te utjecaj poznatosti na učeničke preferencije klasične glazbe. Istraživanje je provedeno u veljači 2019. godine. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 250 učenika drugih, trećih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da su dob i spol značajni prediktori preferencija klasične glazbe. Djevojčice u odnosu na dječake te mlađi učenici u odnosu na starije učenike preferiraju klasičnu glazbu. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici preferiraju klasičnu glazbu u molu, nego u duru. Konačno, poznavanje glazbe pokazalo se značajnim faktorom koji utječe na glazbene preferencije učenika, što je u skladu s brojnim dosadašnjim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Daniela Petrušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petrušić, Daniela; Brkan, Lidija
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX (2021), 1; 139-151 doi:10.31192/np.19.1.10 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Petrušić, D. & Brkan, L. (2021) Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX (1), 139-151 doi:10.31192/np.19.1.10.
@article{article, author = {Petru\v{s}i\'{c}, Daniela and Brkan, Lidija}, year = {2021}, pages = {139-151}, DOI = {10.31192/np.19.1.10}, keywords = {dur, glazbene preferencije, klasi\v{c}na glazba, mol, nastava glazbe}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.1.10}, volume = {XIX}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Glazbene preferencije u\v{c}enika prema durskim i molskim skladbama}, keyword = {dur, glazbene preferencije, klasi\v{c}na glazba, mol, nastava glazbe} }
@article{article, author = {Petru\v{s}i\'{c}, Daniela and Brkan, Lidija}, year = {2021}, pages = {139-151}, DOI = {10.31192/np.19.1.10}, keywords = {mmajor, musical preferences, classical music, minor, music teaching}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.1.10}, volume = {XIX}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Students’ Musical Preferences for Major and Minor Compositions}, keyword = {mmajor, musical preferences, classical music, minor, music teaching} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font