Pregled bibliografske jedinice broj: 1123782
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX (2021), 1; 139-151 doi:10.31192/np.19.1.10 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1123782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene preferencije učenika prema durskim i
molskim skladbama
(Students’ Musical Preferences for Major and Minor
Compositions)
Autori
Petrušić, Daniela ; Brkan, Lidija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XIX
(2021), 1;
139-151
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
dur ; glazbene preferencije ; klasična glazba ; mol ; nastava glazbe
(mmajor ; musical preferences ; classical music ; minor ; music teaching)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije klasične glazbe, učeničke preferencije klasične glazbe u duru i u molu te utjecaj poznatosti na učeničke preferencije klasične glazbe. Istraživanje je provedeno u veljači 2019. godine. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 250 učenika drugih, trećih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da su dob i spol značajni prediktori preferencija klasične glazbe. Djevojčice u odnosu na dječake te mlađi učenici u odnosu na starije učenike preferiraju klasičnu glazbu. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici preferiraju klasičnu glazbu u molu, nego u duru. Konačno, poznavanje glazbe pokazalo se značajnim faktorom koji utječe na glazbene preferencije učenika, što je u skladu s brojnim dosadašnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus