Pregled bibliografske jedinice broj: 1123679
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla, 2020. str. 693-704 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1123679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao
pedagogijski koncept
(Nietzsche's idea of self-overcoming as a
pedagogical concept)
Autori
Komar, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. - Tuzla, 2020, 693-704
Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samoprevladavanje ; bivanje ; nadčovjek ; pedagogija
(self-overcoming ; being ; over-man ; pedagogy)
Sažetak
Samoprevladavanje kao jedan od centralnih momenata i konstanta u filozofiranju Friedricha Nietzschea pruža mogućnost bitnog pristupa biću 'čovjek'. Samoprevladavanje se u Nietzscheovom mišljenju može promatrati u svojim različitim metamorfozama, ponajprije u konceptu čovjeka kao nadčovjeka (ger. Übermensch), konceptu volje k moći (ger. Wille zur Macht) i konceptu punog ozbiljenja čovjekovog duha shvaćenog kao djeteta. Biće 'čovjek' ovome se pristupu otvara na način bitne vremenitosti. Budući da je za teorijske pedagogijske kategorije, a onda jednako tako i pedagogijske fenomene te pedagogijsku praksu centralno da se konstituiraju i otkrivaju kao promjene i transformacije, a ne kao stanja, Nietzsheovo otkrivanje čovjeka moglo bi svojom vremenitošću odgovarati ovoj temeljnoj potrebi pedagogije kao znanosti. U radu će se pokušati utemeljiti teorijsko-pedagogijski pogled na biće čovjek kroz Nietzscheove osnovne filozofijske koncepte, te na tom tragu izvesti i osnovne karakteristike autentičnog pedagoškog odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija