Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1123679

Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept


Komar, Zvonimir
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla, 2020. str. 693-704 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1123679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept
(Nietzsche's idea of self-overcoming as a pedagogical concept)

Autori
Komar, Zvonimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. - Tuzla, 2020, 693-704

Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
samoprevladavanje ; bivanje ; nadčovjek ; pedagogija
(self-overcoming ; being ; over-man ; pedagogy)

Sažetak
Samoprevladavanje kao jedan od centralnih momenata i konstanta u filozofiranju Friedricha Nietzschea pruža mogućnost bitnog pristupa biću 'čovjek'. Samoprevladavanje se u Nietzscheovom mišljenju može promatrati u svojim različitim metamorfozama, ponajprije u konceptu čovjeka kao nadčovjeka (ger. Übermensch), konceptu volje k moći (ger. Wille zur Macht) i konceptu punog ozbiljenja čovjekovog duha shvaćenog kao djeteta. Biće 'čovjek' ovome se pristupu otvara na način bitne vremenitosti. Budući da je za teorijske pedagogijske kategorije, a onda jednako tako i pedagogijske fenomene te pedagogijsku praksu centralno da se konstituiraju i otkrivaju kao promjene i transformacije, a ne kao stanja, Nietzsheovo otkrivanje čovjeka moglo bi svojom vremenitošću odgovarati ovoj temeljnoj potrebi pedagogije kao znanosti. U radu će se pokušati utemeljiti teorijsko-pedagogijski pogled na biće čovjek kroz Nietzscheove osnovne filozofijske koncepte, te na tom tragu izvesti i osnovne karakteristike autentičnog pedagoškog odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Komar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Komar, Zvonimir
Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla, 2020. str. 693-704 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Komar, Z. (2020) Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2020}, pages = {693-704}, keywords = {samoprevladavanje, bivanje, nad\v{c}ovjek, pedagogija}, title = {Nietzscheov pojam samoprevladavanja kao pedagogijski koncept}, keyword = {samoprevladavanje, bivanje, nad\v{c}ovjek, pedagogija}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2020}, pages = {693-704}, keywords = {self-overcoming, being, over-man, pedagogy}, title = {Nietzsche's idea of self-overcoming as a pedagogical concept}, keyword = {self-overcoming, being, over-man, pedagogy}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font