Pregled bibliografske jedinice broj: 1123668
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1123668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika
(Croatian syntax in Croatian language teaching)
Autori
Milas, Mate
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.04
Godina
2015
Stranica
302
Mentor
Vlado Pandžić
Ključne riječi
nastava gramatike, nastava sintakse, povijest nastave gramatike, svrsishodnost gramatičke poduke, komunikacijska kompetencija, govorna i pisana sintaksa
(grammar teaching, syntax teaching, history of grammar teaching, the effectiveness of mother tongue grammar teaching, communicative competence, oral and written syntax)
Sažetak
Doktorski rad mr. sc. Mate Milasa Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika sadrži šest poglavlja. U poglavlju Povijest nastave slovnice i nastave skladnje iznesen je kratak pregled nastave slovnice i skladnje od antike do danas. U poglavlju Uloga i način slovničke poduke u nastavi materinskoga jezika problematizira se svrhovitost učenja slovnice materinskoga jezika te nastavne metode obrade slovničkih tema. U poglavlju Skladanjsko gradivo u osnovnoj i srednjoj školi istražuje se trenutačna nastava hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi analizom nastavnih planova i programa, udžbenika i radnih bilježnica. U poglavlju Istraživanje skladnje učeničkih pisanih narativnih tekstova i tekstova književnika za djecu i mladež iznose se rezultati eksperimentalnoga istraživanja skladnje pripovjednih pisanih tekstova sto osam (108) učenika 3., 5., 6. i 7. razreda osnovne škole, 1. i 3. razreda srednje škole te osamnaest (18) književnika za djecu i mladež. U poglavlju Istraživanje razlika u skladnji govornih i pisanih učeničkih narativnih tekstova iznose se rezultati komparativnog istraživanja skladnje učeničkoga govornog i pisanog teksta na istu temu osamnaest (18) učenika 3., 5. i 7. razreda osnovne škole. U završnom poglavlju Prijedlozi vježbi u nastavi skladnje i primjeri ustrojavanja skladanjskih nastavnih jedinica na konkretnim se primjerima prezentiraju skladanjske vježbe za čiju se veću zastupljenost u nastavi autor zalaže smatrajući da se pomoću njih eksplicitno lingvističko znanje može staviti u funkciju razvoja komunikacijske kompetencije. Znanstveni doprinos rada očituje se u prikazu povijesti nastave slovnice i skladnje, sustavnoj analizi i vrjednovanju nastave hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi provedenima uz referiranje na stručnu literaturu iz područja skladnje i nastave skladnje te u prikazu skladnje učeničkih narativnih tekstova. Praktičan se doprinos rada očituje u novim prijedlozima za nastavu skladnje, prezentiranima ustrojavanjem nastavnih jedinica za određene skladanjske teme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb