Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1123626

Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti


Šušić, Mirela
Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti // Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka / Baković, Ivica ; Frančić, Anđela ; Malnar Jurišić, Marija ; Molvarec, Lana ; Petrović, Bernardina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 188-189 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1123626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti
(Scientific and school interpretation in teaching literature)

Autori
Šušić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka / Baković, Ivica ; Frančić, Anđela ; Malnar Jurišić, Marija ; Molvarec, Lana ; Petrović, Bernardina - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2019, 188-189

Skup
Sedmi hrvatski slavistički kongres

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 25.09.2019. - 28.09.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
interpretacija ; nastava književnosti ; metodika književnosti
(interpretation ; literature teaching ; literature methodology)

Sažetak
Interpretacija je poseban način razumijevanja i prikazivanja književnog djela, ponekad ju je teško razlikovati od književnoteorijske analize i kritike. Međutim, analizom se književno djelo raščlanjuje na sastavne dijelove kako bi se moglo sagledati u svojoj složenosti, dok je kritika postupak koji teži ocjeni kvalitete književnog djela, a interpretaciji je zadaća otkrivanje unutarnjih zakonitosti strukture književnog djela. Interpretirati znači logičkim putem prikazati estetsku bit književnog djela i osvijetliti njegovu umjetničku osebujnost i osobitost, upravo ostvarenu u njegovoj jedinstvenosti i neponovljivosti. Kako je književno djelo kao umjetnina „živo“ i kao takvo neiscrpno, ne iznenađuje činjenica kako ni do danas u književnoj znanosti ne postoji apsolutna teorija interpretacije s opće prihvaćenim logičkim pojmovnim aparatom. Tako se tumačenje književnog teksta temelji na više različitih književnih teorija koje upravo raznolikošću i međusobnim nadopunjavanjem svojih različitih teorijsko-metodoloških stavova obogaćuju književnu znanost i osvjetljuju književna djela koja nisu nikada „do kraja“ interpretirana, niti po svojoj biti mogu biti. Znanstvena interpretacija postupak je kojim se dolazi do znanstvene spoznaje čija se vrijednost može afirmirati ili negirati metodološki usustavljenim književnoznanstvenim diskursom, može se baviti pojedinačnim elementom književnog djela i pretpostavlja novost. Školska interpretacija ima odgojno- obrazovnu svrhu, bavi se svim bitnim elementima književnog djela i ne mora pružati novost, ali s obzirom na mogućnost njezine primjene u nastavi književnosti na svim stupnjevima obrazovanja od osnovnoškolskog do visokoškolskog stupnja, može dovesti do znanstvene interpretacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Mirela Šušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

7hsk.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šušić, Mirela
Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti // Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka / Baković, Ivica ; Frančić, Anđela ; Malnar Jurišić, Marija ; Molvarec, Lana ; Petrović, Bernardina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 188-189 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Šušić, M. (2019) Znanstvena i školska interpretacija u nastavi književnosti. U: Baković, I., Frančić, A., Malnar Jurišić, M., Molvarec, L. & Petrović, B. (ur.)Sedmi hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}u\v{s}i\'{c}, Mirela}, year = {2019}, pages = {188-189}, keywords = {interpretacija, nastava knji\v{z}evnosti, metodika knji\v{z}evnosti}, title = {Znanstvena i \v{s}kolska interpretacija u nastavi knji\v{z}evnosti}, keyword = {interpretacija, nastava knji\v{z}evnosti, metodika knji\v{z}evnosti}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}u\v{s}i\'{c}, Mirela}, year = {2019}, pages = {188-189}, keywords = {interpretation, literature teaching, literature methodology}, title = {Scientific and school interpretation in teaching literature}, keyword = {interpretation, literature teaching, literature methodology}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font