Pregled bibliografske jedinice broj: 1123614
Aktancijska znakovitost lika Gare u "Trilogiji o Kurlanima" Mirka Božića
Aktancijska znakovitost lika Gare u "Trilogiji o Kurlanima" Mirka Božića // Međunarodni znanstveni skup "Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana"
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 2018. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1123614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktancijska znakovitost lika Gare u "Trilogiji o Kurlanima" Mirka Božića
(The accentual significance of the character of Gara in Mirko Božić's "Trilogy on Kurlans")
Autori
Šušić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Međunarodni znanstveni skup "Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana"
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 25.10.2018. - 27.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Kurlanka ; književni lik ; Gara ; Mirko Božić
(Kurlanka ; literary character ; Gara ; Mirko Božić)
Sažetak
Gara je najosebujniji ženski lik Trilogije o Kurlanima Mirka Božića budući da je riječ o ženi Kurlanki podignutoj na razinu pojma koji označava korjenite etičko-socijalne promjene od potlačenog položaja uvjetovanog spolom do rađanja individualne svijesti i buđenja vlastite ličnosti. Riječ je o jedinom ženskom liku u Trilogiji koji je rođenjem Kurlanka i kao takva nosi „kameni gen“. Gara je strastvena, ispunjena kurlanskim prkosom i zadojena kurlanskim ponosom, ojačana „kurlanskim živcem“. Njezine su reakcije na početku Trilogije nagonski upravljene, međutim modernost piščeva postupka ponajviše se oslikava u Garinim „stanjima“ tijekom Trilogije. Ne samo da s njome Trilogija o Kurlanima započinje i završava, nego s Garom ujedno započinje, ali i završava kurlanski ženski tragizam. Od prvih stranica Trilogije na kojima se susreće ovaj lik, do posljednjih stranica Trilogije na kojima upravo s njime završava nehumanost ženske sudbine, Gara doživljava preobražaj, odnosno metamorfozu korjenitih i univerzalnih razmjera. Aktancijska znakovitost Gare zrcali se u njezinoj aktualnosti kroz cijelu Trilogiju, a obzor ovog ženskog lika ne ostaje u granicama svijeta kojemu pripada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost