Pregled bibliografske jedinice broj: 1123577
Kvaliteta života djeteta s intelektualnim teškoćama u obitelji
Kvaliteta života djeteta s intelektualnim teškoćama u obitelji // Tematski zbornik: Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Istanbul, Turska, 2019. str. 429-438 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1123577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta života djeteta s intelektualnim teškoćama
u obitelji
(The quality of life of a child with intellectual
disabilities in the family)
Autori
Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tematski zbornik: Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ - , 2019, 429-438
Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta života, dijete s teškoćama u razvoju, važnost podrške
(quality of life, children with disabilities, importance of support)
Sažetak
Osnova za djetetov pravilan razvoj, rast i zadovoljavanje njegovih potreba, postojanje kvalitetnog i poticajnog okružja u kojem živi je obitelj, a zatim i drugi čimbenici kao što su obrazovanje, interakcija s vršnjacima, provođenje slobodnog vremena, fizička aktivnost, uključenost u lokalnu zajednicu, zdravlje te podrška koju prima. Vrlo je važno promatrati kvalitetu života djeteta s intelektualnim teškoćama u kontekstu cjelokupne kvalitete života obitelji. Prikazom slučaja u ovom radu prikazana su neka obilježja kvalitete života, odnosno zadovoljenje potreba djevojčice s intelektualnim teškoćama. Analizom anketnog upitnika te razgovorom s majkom djevojčice došlo se do zaključka da se kvaliteta života djevojčice poboljšala od rođenja te posebno nakon uključivanju u redovni vrtić. Kvaliteta života djevojčice se vidi u zadovoljenju njezinih potreba za sigurnošću i ljubavlju, privatnošću i osobnim dostojanstvom, socijalnom interakcijom, usvajanjem sposobnosti, vještina i navika. Dobiveni podatci pokazuju kako je obitelj važna za cjelokupni razvoj djevojčice. Sama kvaliteta života obitelji utječe i na kvalitetu života djevojčice. Pružanjem kvalitetne i stručne podrške djeci i njihovoj obitelji osiguravanjem poticajnog okružja, uključivanjem djece u sve sadržaje života u zajednici poboljšala bi se kvaliteta života djece, a time i cjelokupne obitelji. Veća podrška rehabilitatora i pružanje podrške majci u savjetodavnom obliku vjerojatno bi utjecalo i na potpunije zadovoljene potrebe djevojčice za samostalnošću i aktivnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu